תשישות נפשית בהריןן לאחר אובדן

דיון מתוך פורום  חרדות מהריון ולידה - תמיכה

17/06/2019 | 09:40 | מאת: אנונימית

שלום רב, כמעט בשבוע 16 להריון השני, כאשר הראשון הסתיים בהפלה נדחית סביבות שבוע 6 (לקח כחודש ימים לאבחן שעסקינן בהפלה נדחית כי לכאורה הייתה דינמיקה בגדילה). מאז אני בטיפול פסיכולוגי שהטיב עם מצבי לרבות שינויים שעשיתי לטובה בחיים. עם זאת, מהרגע שנודע לי על ההריון הנוכחי נכנסתי לחרדות ולבהלה שחלילה יכול להיגרם נזק לעובר אפילו על ידי דברים שאני עושה. לפעמים המצב מגיע עד כדי התקף חרדה ממש. אני חושבת שטיפול פסיכולוגי לא מטיב עם מצבי וכי אני כבר מצויה במצב של תשישות נפשית ממש כתוצאה מכך הבהלה - אני בוכה כשאני חושבת על כל הסיטואציה, לפעמים ממש יש לי פגיעה בתפקוד. בעלי לא תומך ברעיון של נטילת כדורים, אולם אני בשלב הזה מחפשת טיפול כדי לא לאבד את זה לגמרי.

לקריאה נוספת והעמקה
17/06/2019 | 15:09 | מאת: אנונימית

בנוסף נוצר מעין מעגל סגור - אני חרדה על שלום העובר בגלל דברים שעושה (תנועות לא תקינות, חבלות) ואז אני חרדה על ההשלכות של החרדה על ההריון. עד כה הבדיקות, כולל הסקירה היו תקינות. אבל אני מפחדת שאני פוגעת בשלום העובר שלי עם כל החרדות. האם המצב עוד הפיך? האם הנזק הוא מצטבר לעובר?

20/06/2019 | 14:38 | מאת: ד"ר אייזנברג-רומנו גבי

שלום רב כאשר רמות החרדה גבוהות, לעיתים יש קושי להתייחס לתכנים במסגרת טיפול פסיכותראפי. במצבים אלה בהחלט מומלץ לשקול תוספת טיפול תרופתי על מנת קודם כל להפחית את רמות החרדה ולאפשר תפקוד תקין ורווחה נפשית ובהמשך לאפשר את קיום הטיפול שאמור לסייע למטופלת במהלך ההריון. מציעה לפנות ,בליווי בן זוגך להתייעצות עם פסיכיאטר המתמחה בתחום בריאות נפש האישה, על מנת שישקול יחד איתכם ויסביר את משמעות נטילת הטיפול התרופתי במהלך ההריון ואם יש צורך גם לאחר לידה ובמהלך הנקה.

מנהל פורום חרדות מהריון ולידה - תמיכה