שאלה

דיון מתוך פורום  יחסי הורים ילדים וזוגיות

03/12/2004 | 23:09 | מאת: אורנה

שלום, עברנו דירה. האם ילדה בת 10,מוכשרת מאד ומחונכת, שנמצאת בכיתה שבמקרה כיתה של מופרעים (ואני לא מגזימה,זו גם דעתם של המורים), ורובם עם קשיי למידה-האם יכולה להיות לכך השפעה שלילית עליה עד כדי מחשבה על העברה?(קשה לה למצוא חברים של ממש בכיתה).או שעדיף להסתגל ולהשלים.(כי זה מעבר שני עקב שינויים).ואיך ניתן לעזור לה? תודה.

לקריאה נוספת והעמקה
04/12/2004 | 12:46 | מאת: מור וכסמן

היי אורנה , רק עכשיו ראיתי שדילגתי. מפאת חוסר זמן,מבטיחה שמחר בבקר,את ראשונה.... סולחת??? מור.

05/12/2004 | 12:47 | מאת: מור וכסמן

צהריים טובים אורנה, דבר ראשון סליחה על ההמתנה. אני חושבת שהדבר הראשון שצריך לבדוק הוא איך הילדה מרגישה ?. האם לדעתה המצב עד כדי כך חמור כמו שלדעתך?. מכיוון שמדובר בילדה גדולה אני הייתי שואלת אותה מה היא חושבת שכדאי לעשות (מבלי שאת תתני את האופציות לבחירה. שאלה פתוחה.). הייתי שוקלת איתה ביחד ורושמת את החיובי והשלילי בכל אופציה ומגיעה איתה ביחד להחלטה. חסרה לי בהודעה שלך ראיית הדברים מנק' המבט של הילדה. אני אשמח אם תוכלי לספר לי קצת יותר מה הילדה מרגישה,איך היא הולכת לביה"ס,איך היא חוזרת... אני מנסה להגיד כאן שאין משהו מוחלט שעל פיו צריך לנהוג בכל מקרה,אלא תלוי מי הילד ומהי מערכת השיקולים שלו. כאמור,מחכה לעוד מידע, מור.

05/12/2004 | 22:30 | מאת: אורנה

שלום, ראשית תודה על ההתייחסות הלבבית. זו אני שמתמהמהת... לשאלתך, איך הילדה מרגישה:הילדה עייפה משינויים. היו הרבה שינויים בעבר (הרבה טעויות),כיום זה המצב, לא טוב, אך אין לה עיניין וכוח לדבר או לחשוב על שינוי. מבחינה חברתית קשה לה מאד,ובצדק (סליחה..) למצוא עצמה בקבוצה,היא מתמקדת בלמודים, ולאחר מכן יותר במשפחה. לבוא הבייתה לנוח להרגע, להיות עם המשפחה ,קצת שעורים קצת טלוויזיה וכו,. באופייה היא מאד אוהבת חיי חברה, במצב הנתון החליטה לוותר. כל שיכולתי זה לרשום אותה לחוג אחד ממנו היא נהנית. תודתי מראש.

מנהל פורום יחסי הורים ילדים וזוגיות