חוסר ביטחון

דיון מתוך פורום  יחסי הורים ילדים וזוגיות

28/09/2006 | 20:34 | מאת: גלינה

בתי בת 5.5 נכנסה לגן חובה שהוא גן חדש בשבילה , ילדים חדשים ,גננת. עד עכשיו היא לא מפסיקה עם הבכי בבוקר כאשר מגיע לגן וזה אחרי מאמצים רצים להוציא אותה מהבית. העניין של להוציא מהבית הוא לא חדש הוא היה קיים גם שנה שעברה אבל אז היא היתה נכנסת לגן והיתה שוכחת ממני. היא בד"כ ילדה חסרת ביטחון ביישנית מאוד.אין לה הרבה חברים לא אז ולא עכשיו , אבל יש ילדים שהיא מכירה מהגן הקודם. היא היתה צכירה ללכת עם אחותה הצעירה לאותו גן הקודם שלה והיו מוכנות וציפו לזה אבל ברגע אחרון זה השתנה היא הלכה לגן חדש ואחותה לגן הישן שלה.(של הגדולה) הקטנה מסתדרת מצויין בלי בעיות מהיום הראשון. הילדה הגדולה נהיתה חסרת ביטחון עוד יותר,בחוץ היא לא עוזבת לי את היד ,שזה לא היה קודם. רשמתי אותה לחוג ריקוד אבל היא לא רצתה להישתתף כיהיא מתביישת לרקוד לפני כולם. היא ילדה רזה ואוהבת לרקוד ככה שאין לה ממנה להיתבייש. לפני שנתיים היא היתה בחוג אתעמלות שהאהבה מאוד. איך לעלות לילדה את הביטחון בעצמה ,למרות שאני מסבירה שאין לה ממה להיתבייש והיא יותר טובה מילדים אחרים בהכל ,מה עוד אני יכולה להגיד לה? היא נדבקת אלי במשך רוב היום כאילו היא מפחדת שאני אברח לה . מה לעשות?

לקריאה נוספת והעמקה
03/10/2006 | 23:57 | מאת: מור וכסמן

לילה טוב, לדעתך,מדובר בחוסר בטחון.אני לא הייתי ממהרת לקבוע שזה העניין ופונה דווקא לכיוון הזה. כדי שאוכל להבין טוב יותר את המצב אנא תני יותר פרטים : 1. תאור של הילדה - תכונות,איזה טיפוס,וכו'. 2. היחסים בינך ובינה. 3. דיווח של הגננת. 4. היחסים שלה עם אחותה. 5. האם ישנו משהו מיוחד במשפ' (מגורים עם סבים,גרושין,מחלות...). כל פרט נוסף שנראה לך רלבנטי כדי שאני אוכל "להכיר" קצת יותר טוב את המשפ'. מור

05/10/2006 | 12:20 | מאת: גלינה

תודה לך על היתיחסות אני ארחיב על המשפחה . אנו משפחה מאושרת ,משפחה שלמה עם אמא אבא ו3 ילדים במשפחה .ילדה בת 5.9,בת 4,ובן 2.5. יש סבא וסבתא משני הצדדים שאנו ביחסים מצוינים איתם מתראים מדי פעם. טלי בת הגדולה תמיד היתה ביישנית תמיד עד גיל 4 היא לא הלכה לגן והיתה איתי בבית היא היתה בחברת ילדים אחרים,שהם לא אחים , רק בגני שעשועים וגם שם היא לא ממש יצרה קשר איתם. בגן תרום חובה היו צריכים להוציא ממנה מילים בכוח מהפה ,גם היא רוצה לבקש משהו קטן כמו שהגננת תעזור לה לסגור את הכפתור של המכנסיים ,היא היתה נעמדת לידה ושותקת עד שהגננת תבין בעצמה מה הילדה רוצה . בסוף השנה בתרום חובה היא קצת נפתחה .אבל עדיין היא לא תיצור קשר דיבורי עם ילד מהגן שפגשה אותו בחוץ אחרי הגן .בגן הוכחי שהוא גם חדש היא בוכה כל יום לפני שכנסים אני משאירה אותה בוכה והגננת מנחמת ומעסיקה אותה, אם אני נשארת קצת בגן הבכי רק מחמיר. במשך היום גננת אומרת שהיא בסדר , משחקת עם הילדים שהיא מכירה מגן הקודם . עוד דבר שהיא חששה בהתחלה שיהיה לה קשה בגן חובה כי שם לומדים. כל דבר ההיא חושבת שהוא קשה היא עוזבת ולא מנסה אפילו ,כמו משחקי מחשב כשהיא מגיעה לרמה יותר קשה היא עוברת למשחק אחר ואפילו לא מנסה לשחק ברמה הגבוה ואולי היא תצליך, לא . הבת האמצעית ההפך ממנה שובבה ,בעלת ביטחון,חברמנית .הילדים ביחסים טובים כמו כל הילדים לפעמים רבים לפעמים מתחבקים.לפעמים כאשר הילדה הגדולה לא רוצה לעשות משהו כי היא מתביישת אז אני שולחת את הבת האמצעית איתה כדי שיהיה לה יותר ביטחון. תחביבים שלה הם ציור, מחשב ספרים ,היא אוהבת ללמוד .

מנהל פורום יחסי הורים ילדים וזוגיות