לקות למידה
דיון מתוך פורום לקויות למידה
בני היום בן שמונה בכיתה ב' עוד מהגן הפסיכולוגית אמרה שיש לו חסימה ריגשית (ולא המליצה על טיפול או הדרכה) ואז הוא עלה לכיתה א' ושם לאחר שבועיים בערך התחילו התפרצויות זעם מאוד קשות הוא לא היה משתף פעולה עם המורה ובקושי היה מוציא את הספרים מהתיק פסיכולוגית בית הספר (שהיא אותה פסיכולוגית שהיתה בגן) החליטה לעשות איבחון פסיכולוגי קצר והגיע למסכנה שיש לו לקות למידה לאחר המלצה של וועדת שילוב החלטנו להעביר אותו לכיתה מקדמת אבל עדיין יש לו התפרצויות זעם, כמובן שהמצב הרבה יותר טוב אבל עדיין יש קשיים השאלה שלי היא האם האיבחון שפסיכולגית עושה מספוק כדיי לקבוע שלילד יש לקות למודה? ואם לא אז מה אני צריכה לעשות האם יש לי את הזכות לבקש תהחזיר אותו לכיתה רגילה? וביכלל אשמח לכל הכוונה או יעוץ תודה
בוקר טוב, אבחון פסיכולוגי, אם הוא אבחון מלא, הוא בהחלט מספק, ודאי בגיל כה מוקדם. ודאי שיש לך זכות לבקש שבנך יחזור לכיתה רגילה! השאלה היא טובת הילד. מה רמתו הלימודית כעת? כיצד הוא מתמודד במצבי לחץ? מי ומה יכול / יכולים לעזור לו ביום יום? כיצד מטפלים בליקוי הלמידה? מהן נקודות החוזק והחולשה? בקיצור, הרבה שאלות. נסי להשיב לי, ונמשיך משם. בברכה אלמוג
שהוא הגיע מכיתה רגילה הרמה שלו היתה יותר גבוהה מכל הכיתה היום הוא הפסיד הרבה ימיי לימוד והגיע לאותה רמה של הכיתה (המורה אומרת שהיא לא דואגת לו ויודעת שהוא יכול להשלים חומר ביום יומיים) במצביי לחץ יש עדיין בעיה הוא מתפרץ ומעבד שליטה לפעמים ביום יום אני יכולה לקחת אותו לטיפולים כמו רכיבה טיפולית וכו... כל דבר שאני אדע שיעזור לו הוא מקבל כדור להפחתת הלחץ ולבעיות התנהגות לפי המורה, במהלך השיעור מתנתק לעיתים ונראה כחולם בנושאים שהוא מתמצא בהם ומעניינים אותו הוא מגלה מוטיבציה ללמידה, אך כאשר נתקל בקושי או בנושא חדש הוא זקוק לדירבון, לעידוד, להמון חיזוקים במצב תסכול הוא אינו יוצר קשר עין, מאשים אחרים בכישלונו כאשר מקבל חיזוקים חיוביים על מעשים טובים מתנהג יפה, מבצע את המטלות הנדרשות, קשוב, ממושמע , ומשתף פעולה. בסך הכל יש לו יכולת קוגנטיבית טובה שאינה באה לידי ביטוי בשל קושי רגשי והתנהגותי לאחר תחילת הטיפול התרופתי חל שיפור משמעותי בתפקודו ניסתי לכתוב בקצה מקווה שזה יתן לך אפשרות ליעץ לי יותר תודה