זיהוי בעיות במענה בבחינות בגרות
דיון מתוך פורום לקויות למידה
שלום אילו מאפיינים יש למענה תשובות במקצועות רבי מלל בבחינות בגרות לילדים לקויי למידה? (האם הכתיבה לקונית, לא מאורגנת, לא עונים על כל חלקי השאלה...)? תודה
אייר, אני לא יודעת אם אתה שואל ברצינות ולאיזו מטרה, אך אשיב בכל זאת... תשובות עיוניות של תלמידים בעלי לקויות למידה וקשב מאופיינות פעמים רבות במבנה לא תקין, בעייות ניסוח, קושי בפיתוח תשובה וכתיבה בראשי פרקים בלבד, קושי בקריאת השאלה ופיתוח הסעיפים הנדרשים , הימנעות ופחד להתמודד עם מלל רב ועוד ועוד... בברכה אלמוג
קשיים בולטים הם קשיי שפה - כלומר, קושי בהבנת השאלות, בארגון המסר בכתיבה, בניסוח משפטים הולמים, במענה מדויק וממוקד לשאלה. ישנם גם קשיי זיכרון - קושי בשחזור החומר ("שליפה"), שגיאות כתיב קשיי כתיבה טכנית, קשיי קריאה... למעשה, כמעט כל קושי למידה יכול להתבטא במבחנים במקצועות רבי מלל. לכל לקוי למידה יש פרופיל שונה של קשיים אך גם של נקודות חוזק והצלחה. כדי לדעת במה התלמיד מתקשה יש לערוך אבחון. אין פרופיל זהה ואחיד לכולם ולקויות שונות מתבטאות אצל תלמידים שונים באופן שונה.