ליקוי למידה...יעוץ

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

03/03/2011 | 00:45 | מאת: אדם ישראלי

שלום לך, אני בן 45, גר באיזור חיפה. סובל מהפרעות קשב וריכוז כבר שנים(עובד כמהנדס אלקטרוניקה).זה בא לידי ביטוי בעיקר במתח (סטרס) מתמשך חרדות דאגות חוסר ארגון ותכנון במשימות יום יומיות (מעקב ניירת דואר בנקים ועוד...בקיצור בלאגן) אני משתמש שנים בקלונקס להרגעה במינונים נמוכים - מחפש ומוצא לפעמים דרכים אלטרנטיביות / רוחניות להייטיב עם המצב וזה לפעמים עוזר....(וגם טיפולים פסיכולוגיים בעבר) אבל בשורה התחתונה יש את הענין האורגני.... - תופעות הלוואי הם יאוש ודיכאון ...התרופות לדיכאון שניסיתי בקטן (סרטונין) הבריחו אותי מהר משם (ערפול חולשה טשטוש...עבד הפוך) וחזרתי לקלונקס כי חשבתי שזה מה שיש. לאחרונה גיליתי קו גנטי מובהק במשפחה בענין של ליקוי הלמידה - בברור בספר שנקרא ריפוי ADD (ד"ר דניאל ג.אמן) מצאתי שאני כפי שהוא קורא לזה הטיפוס הלימבי. כיוון שהבנתי (אמנם באיחור...מתוך הרתיעה של לשימוש בתרופות) שמדובר באיזון חוזר של קולטן אחר במוח (נורפינפרין) חיפשתי ומצאתי תרופה בשם אדרונקס. לקיחה של כדור 4mg ליום ואחרי זה ירידה ל 2mg עבדה עלי באופן פלאי והשפיעה עלי בתוך יומיים בלבד....הצרה היא שאני לא יכול לישון בלילה (ולכן אני כבר שנה משחק במינונים 1-4mg לסירוגין....אבל זה לא פיתרון). סליחה שהארכתי...למעשה אני מבקש אולי תוכלי לכוון אותי (דרך המייל) לאנשים טובים שיוכלו לעזור לי לדייק יותר את העזרה התרופתית כך שיהיה לי קל יותר לתפקד. ואיך זה נתמך למבוגרים בקופות החולים(השתתפות בעלויות). תבוא עליך הברכה... תודה.

לקריאה נוספת והעמקה
06/03/2011 | 20:58 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

ערב טוב, מה עם ריטלין וקונצרטה? איני יודעת האם מתאים ונכון, אך האם ריטלין משפיע? כיצד? מדוע פנית לנוגדי דיכאון? הורופאים המומחים רבים מאוד, ואם תרצה אפנה אותך, אך תחילה מדוע לא לנסות את הדרך הפשוטה? בברכה אלמוג

07/03/2011 | 08:59 | מאת: נינה

שלום ותודה שחזרת אליי. מאז שששלחתי את השאלה חלו התפתחויות ואני צריכה עזרה בבקשה.הייתה סיטואציה בכיתה בה המורה האשימה את בני על מעשה שהוא לא עשה (לטענתו)והוא כתגובה התפרץ עליה בכיתה,צעק,זרק מחברת,הזיז את הכיסא בכוח וגם את השולחן של המורה. המורה בתגובה הוציאה אותו החוצה להרגע וטענה שהוא גם בעט בדלת הכיתה. הוא לא סיפר לי את הארוע והוא נודע לי לאחר שהמורה זימנה אותי לפגישה שבה נכחה גם יועצת ביה"ס. השיחה הייתה לי קשה מנשוא וזימנו אח"כ גם את ילדי והמורה הסבירה לו את חומרת העינין (כמובן גם ששוחתי איתו בבית על הנושא וגם לו זה היה קשה ,הוא הביע חרטה ובכה המון)וקבעה איתו שברגע שקשה לו והוא כועס הוא יכול לבקש לצאת מהכיתה ולהרגע.בנוסף היא העירה את תשומת ליבי על כך שהוא מדבר בקול גבוה מאוד ומגיב לעיתים באופן שחברי הכיתה לא מצפים ולעיתים הם אף נבהלים וכשהיא מסבירה לו שכך אין להגיב הוא מתפלא ולא מבין על מה הענין מה שאגב, קורה גם לי איתו,הוא כאילו בלתי צפוי,יכול להיות מבין,אכפתי,רגיש ומקסים ופתאום תגובת כעס כאילו לא קשורה אליו (נעשתה בדיקת שמיעה והכל תקין). בנתיים,ביקשתי עזרה מהיועצת וקבענו שיחה לסוף השבוע על מנת שהיא תוכל להכיר מקרוב את ילדי ואוליי תוכל לתת לי כלים להתמודד עם העניין. מאוד קשה לי הנושא במיוחד לאור העובדה שבעלי לוקח את הדברים בצורה שונה ממני,הוא אומר שאני מגזימה ולוקחת את הנושא למקומות לא ריאליים ואילו לדעתי צריך לבדוק את העניין לעומקו ולא לעבור לסדר היום, הלא כך ? האם תוכל להמליץ לי על פעולה נוספת ? אגב, המשקפיים נרכשו והוא קיבל אותם ברוח טובה . תודה שוב.

מנהל פורום לקויות למידה