האם יש לבתי בת ה - 14 הפרעות קשב וריכוז?

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

07/04/2010 | 18:00 | מאת: רוני

שלום רב, בתי בת ה-14 יש לה קשיים בעיקר בחשבון:בעיות מילוליות וטעויות "טפשיות" של חוסר תשומת לב. אם בשאלה רשום סכום של 6200 היא יכולה לרשום בסעיף א' את הסכום הנכון וסעיף ב' סכום אחר. כנ"ל לגבי סימנים +/- ועוד. גם במקצועות רבי המלל יש לה קושי בביטוי. בצענו אבחון ולא אבחנו בעיות קשב וריכוז אך המליצו על הוראה מתקנת שאינה ממש עוזרת לה. חשוב לציין, כי אני שמה לב כי כשהיא מנסה לפתור בעיה בחשבון היא לא עובדת מסודר לא בכתיבה (כמו זהוי הנתונים) ולא בחשיבה. היא ישר מנסה "לנחש" את הפתרון או לרשום איזה שהוא תרגיל. לפעמים היא יכולה לדלג על שאלות וכשאני מבקשת ממנה לחשוב קצ או שואלת אותה שאלות מנחות היא מוצאת את הפתרון. אני גם מבחינה אצלה בחוסר התמדה (היתה בחוגים רבים (בחירה שלה) כמו התעמלות קרקע, טניס,נגינה, מחול ועוד ובאף אחד מהם לא התמידה חוץ מהמחול). חשוב לציין כי היא בסה"כ ילדה שקובלת מאוד מבחינה חברתית עם המון שמחת חיים ואינה מפריעה בשיעורים. לעיתים כאשר היא מתרגזת בבית היא מתפרצת וטורקת דלתות אך לא משהו שהוא יוצא דופן בעיקר בגיל זה. עוד סימפטום ששמתי לב הוא שהיש לה קצת חרדות (לדוגמה: דואגת לנעול את דלת הכניסה בערב). הייתי רוצה לדעת האם זה אכן מצביע על הפרעת קשב וריכוז (ללא היפראקטיביות)?. אם כן, מהי העזרה המומלצת שאני יכולה לתת לה (התסכול שלנו ושלה הוא רב). בתודה מראש רוני.

לקריאה נוספת והעמקה
07/04/2010 | 23:14 | מאת: רעות

בעקרון רק נוירולוג או פסיכיאטר מוסמכים לקבוע האם ישנה הפרעת קשב או ריכוז, וזאת בהתאם לעדויות של ההורים ושל צוות בית הספר ובהתאם לממצאי אבחון. ישנה חשיבות לסוג האבחון שבוצע ולמומחיות המאבחן/נת שהעביר/ה את האבחון. יש אבחון דידקטי / כישורי למידה או כל מיני שמות הבוחנים את תפקודי הלמידה (קריאה, כתיבה, הבנת הנקרא לעיתים גם חשבון, אנגלית וכדומה) ויש אבחון נקודתי הבודק קשב וריכוז. באבחון דידקטי על איש המקצוע להתייחס גם להתנהגות הנבדק ולציין אם עולות התנהגויות חריגות בתחום הקשב והריכוז, שכן, תחום זה משפיע על תפקודי הלמידה. בנוסף, ישנו אבחון פסיכולוגי - דידקטי, הוא אבחון משולב, הבודק את תפקודי הלמידה בשילוב אינטליגנציה ויכולת כללית, בלתי מילולית. חלק מבתי הספר מבקשים אבחון מסוג זה, עלותו גבוהה יותר ולרוב הוא נעשה על ידי פסיכולוגים. מקווה שעזרתי לך..

08/04/2010 | 19:10 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

רוני ערב טוב, מתיאורך אין סימפטומים מובהקים של הפרעת קשב בלבול בסימנים, סדר פעולות וטעויות מסוג זה אופייניות מאוד ולא רק לסובלים מ ADD. עם זאת, יתכן שקיימת הפרעה כזו. ניתן לבדוק דרך קופת החולים בבקשה לרופא המשפחה והפנייה לנויירולוג מומחה בתחום. האם זהו התחום היחיד בו ביתך מתקשה? מה אומרים בבית הספר? רצוי לבדוק כיוונים של למידת אסטרטגיות למידה וארגון כדי לסייע בפתרון בעיות. בברכה אלמוג

מנהל פורום לקויות למידה