קשיים בכתיבה

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

06/02/2010 | 23:11 | מאת: גלית

בתי בת שמונה בכיתה ב מתקשה ומתעייפת בכתיבה, כתב ידה, אינו אחיד וקשה מאד לקריאה (לטענתי), בשל כך מתחמקת מכל משימת כתיבה שאינה הכרחית ומקצרת עד כמה שניתן. כיצד ניתן לקדם ולשפר נושא זה? מה לגבי איבחון או שכדאי להמתין עוד? אשמח לשמוע מנסיונך תודה גלית

לקריאה נוספת והעמקה
07/02/2010 | 12:58 | מאת: ברק מילנר

שלום גלית הבת שלך יכולה לעשות תרגילים גרפומוטוריים (גרפו= כתיבה, מוטוריקה=תנועה), שהם תרגילים מיוחדים שמפתחים את השליטה באצבעות ומשפרים את שטף הכתיבה ואת צורת הכתב ייתכן גם שהכתב הלא קריא נובע מבעיה בתפיסה מרחבית- עוד משהו שניתן לעבוד עליו באמצעות תרגילים גופניים. אשמח לעזור ברק מילנר מטפל מוסמך בשיטת אלבאום בשילוב פסיכותרפיה גופנית

08/02/2010 | 17:57 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

ערב טוב, קושי מסוג זה עשוי להעיד על ליקוי למידה. האם ביתך מביעה את הרעיונות בעלפה תוך הבנה? האם היא כותבת בבית הספר במהלך השיעורים? כיצד? מה מייעצות מחנכת הכיתה והיועצת? גיל הילדה צעיר. עם זאת במידה והעדויות לקשיים משמעותיות חשוב לאבחן. בברכה אלמוג

08/02/2010 | 22:01 | מאת: גלית

תודה על תשובתך בבית הספר היא כותבת ומבצעת את כל המטלות הנדרשות, המורה לא רואה בעיה מיוחדת מלבד כתב לא אחיד וקשה לקריאה אך לטעם המורה לא משהו שדורש טיפול כרגע. בע"פ מתנסחת בצורה מבריקה ואולי לכן בעיני יש איזשהו פער לא מובן בין היכולות הכלליות שלה לבין הכתיבה. אין מדובר בקשיים משמעותיים ולכן הדילמה האם כדאי להתעמק ולבדוק( היכן בודקים זאת?)או לחכות ולקוות שפשוט נושא הכתיבה לוקח לה קצת יותר זמן?

מנהל פורום לקויות למידה