אבחון דידקי

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

21/05/2009 | 09:02 | מאת: אורית

שלום, לפני כשנתיים כשביתי היתה בת 9 ערכנו לה אבחון דידקטי עפ"י המלצת ארגון "ניצן". בדיעבד הסתבר לי שעדיף היה לעשות אבחון פסיכודידקטי ושכך נוהגים היום. שאלותי: 1. באלו מקרים בוחרים לערוך אבחון פסיכודידקטי על פני הדידקטי והאם ניתן לבצע השלמת אבחון, אם נחפוץ בכך? 3. אחת האבחנות היתה קושי בארגון מסרים מילוליים ובתלי מילוליים. למה הכוונה ב"בלתי מילולי" ובמה זה עשוי להתבטא? 4. האם יש באפשרותינו ההורים לסייע לביתי ע"י ארגון תשובה בכתב למשל או שלא ניתן לוותר על סיוע של מטפלת מקצועית בתחום? תודה רבה, אורית

לקריאה נוספת והעמקה
22/05/2009 | 21:45 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

לילה טוב, אבחון רב תחומי נערך כאשר יש צורך בהתייחסות לתחומים חברתיים ורגשיים לצד התחום הלימודי הקוגניטיבי. כמו כן , בגילאים הקרובים ללימודי התיכון והתמודדות עם מטלות לימודיות מורכבות, כגון בחינות הבגרות. ניתן להשלים אבחון דידקטי לאבחון רב תחומי, אלא שבגין גילה הצעיר של ביתך יהיה צורך לערוך אבחון מחודש בכל מקרה לאחר תום 5 שנים מתאריך האבחון הראשון. מעבר לכך בניצן אין נכונות להרחבת האבחון והם גובים על פעולה זו כסף רב, שלא כמאבחנים אחרים. קושי בלתי מילולי יכול לבוא לידי ביטוי בתפיסת המרחב , בתחומי גיאומטריה, בהבעת צורות ורגש. על פי רוב כאשר קיים קושי בכתיבה רצוי לספק מורה מקצועי בתחום אסטרטגיות למידה, אשר יקנה כלים קבועים וטובים להמשך הלמידה בעתיד. בברכה אלמוג

מנהל פורום לקויות למידה