לקות למידה

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

25/11/2008 | 23:06 | מאת: דניאלה

חבר שלי סיפר לי שאח שלו הוא "לקוי למידה, מתפקד רגיל אבל יש לו קשיים בדיבור ובחשיבה, למד בחינוך מיוחד ולכן לא עשה צבא". שאלותי הן: 1- האם זה גנטי? אם כן מה הסיכויים שזה יעבור לילד שלי ושל החבר שלי? (אם וכאשר) 2- ממה זה נובע? כלומר למה זה קורה בכלל? 3- לפי מה שהוא אמר לי האם זה באמת נשמע כמו לקות למידה או שזה מעבר לזה? פיגור או משהו כזה? (פשוט אף פעם לא שמעתי על לקות למידה ברמה כזו ואני חוששת שמה החבר "מעגל פינות" בכדי שלא ארתע ממנו). אשמח לתשובה בהקדם, תודה.

לקריאה נוספת והעמקה
26/11/2008 | 20:45 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

דניאלה ערב טוב, בשאלתך העלת מספר עניינים מקבילים. כדאי לעשות סדר: ראשית, קיימים מקרים רבים בהם צה"ל דחה אנשים נפלאים משירות צבאי משום שהם לקויי למידה. זהו ליקוי של הצבא ולא של לקויי הלמידה. שנית, לא ברור לי מהם קשיים בדיבור וחשיבה. המונחים מעורפלים מאוד ולא ניתן להעריך מהם דבר. שלישית, ליקוי למידה היא תופעה גנטית. ויש סיכוי להעברתה מדור לדור. אם תספקי לי פרטים נוספים, אוכל להשיב על שאלתך, האם התיאור הוא ליקוי למידה. בכל מקרה לא הייתי ממליצה על ניתוק קשר חברי בגלל ליקוי למידה קיים או סיכוי להתקיימותו בדורות הבאים. חשוב להבין שלא מדובר במחלה וכי מרבית לקויי הלמידה הם בעלי כישרון ואינטלקט מעל לממוצע. בברכה אלמוג

05/12/2008 | 12:54 | מאת: דניאלה

שלום ותודה על התגובה הקודמת. שאלתי שוב את החבר על זה והוא טען שזה לא גנטי ושזה ניגרם מסיבוך כלשהו בלידה ולא סיפר מעבר לזה למרות שניסיתי לשאול בעדינות. לפי מה שקראתי על לקויות למידה זה גנטי, אך האם יש מצב שהוא דובר אמת וזה אכן לא גנטי ונגרם כתוצאה מסיבוך בלידה?

מנהל פורום לקויות למידה