לימודי אבחון דידקטי

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

27/05/2008 | 08:38 | מאת: מור

שלום וברכה אני מורה לחינוך מיוחד. התעניינתי בלימודי אבחון דידקטי, אך כשפניתי לאנשים שעוסקים בזאת על מנת לדעת מה המצב בשוק " הורידו לי את הרוח מן המפרשים", בטענות ש: א. כיום יש מגמה להעדפה של אבחון פסיכו דידקטי הנעשה על - ידי פסיכולוגים. ב. השוק רווי במאבחנות דידקטיות וירד "קרנן". רציתי לדעת מה את חושבת על כך והאם באמת המקצוע הזה גווע.

לקריאה נוספת והעמקה
27/05/2008 | 23:42 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

מור לילה טוב, אני מסכימה חלקית עם המסרים שקיבלת. אבחון רב תחומי רצוי יותר מן האבחון הדידקטי לבדו, משום שהוא מוסר תמונה מקיפה יותר על המאובחן. עם זאת הצורך במאבחנות הוא גדול בעיקר כחלק מהתמחות נוספת. לדעתי, על כל איש חינוך לדעת את יסודות האבחון, ובוודאי שידיעת המושגים הבסיסיים בתחום זה עשויים לקדם כל מורה. אוכל להעיד על עצמי, אך אין זאת אומרת כי את צריכה לחשוב כמוני. כאשת חינוך , המתמחה בטיפול בנערים בסיכון ונוער בעל לקויות למידה, הידע בשפה האבחונית מוסיף הרבה מאוד. עם זאת כמקצוע יחיד, נראה לי שלא היה מספק אותי לא מבחינה מקצועית ולא כלכלית. במילים פשוטות - השילוב היא הדרך המנצחת. בברכה אלמוג

28/05/2008 | 07:33 | מאת: מור

תודה על תשובתך המלומדת. מסכימה איתך שכל איש חינוך צריך ללמוד את יסודות האבחון והלווואי והיו מלמדים זאת במסגרת הכשרת מורים אבל זה לא כך. עם זאת מורים צריכים בכלל להיות בעלי אשכולות וללמוד ולהתפתח כל הזמן, אך זה קשור במשאבים קשי השגה- זמן וכסף. ועכשיו לעניינו, האם את מדברת על שילוב כמורה ומאבחנת. מה ייתנו לי לימודי האבחון כמורה- האם ילמדו אותי אסטרטגיות למידה, הוראה מתקנת, הוראת קריאה וכתיבה? האם בעצם לימודי האבחון מכשירים גם להיות מורה ללקויי למידה? ואם אפשר רציתי לשאול אותך אישית, האם את מלמדת במשרד החינוך או במרכז פרטי משלך? ועוד משהו לגבי מתיא- האם העסקה היא דרך משרד החינוך ומקבלים אותם תנאים של מורים? תודה רבה לך אלמוג

מנהל פורום לקויות למידה