אי הכנת שעורי בית דחוף

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

25/12/2007 | 15:08 | מאת: ליהי

הבן שלי בן 12 סובל מבעית קשב וריכוז ולקות למידה, הוא לומד בכיתה רגילה ומקבל ריטלין היום במינון נמוך כ-10 מ"ג וזאת לאחר שקיבל את המינון הגבוה ביותר של הריטלין והקונצרטה ואלה לא צלחו בזמן נטילת הכדור הוא סבל מדיכדוך בכה על כל דבר, עצבות, הפסקנו לו את הטיפול לתקופה קצרה ועכשיו חזרנו במינון נמוך בנוסף הוא קיבל טיפול פסיכולוגי במהלך שנה . כיום אנו לא מצליחים להתמודד איתו בנושא הכנת שעורי הבית הוא לא מסכים להכין, ללמוד למבחנים, הוא אומר אני דפוק לא מוצלח זה מה שיש אני לא יכול, הוא נכשל בכל המבחנים , אני פונה למורה, היא אומרת לי אל תשדרי לו את המצוקה שלך תעזבי אותו, אבל מה אני יעשה איך אני אתמודד עם הצרה הזאת שהוא לא מוכן לעשות שום דבר אפילו לסדר לו מערכת, להכין לו כריך, ללכת לבית הספר לבד הוא לא מוכן הוא רוצה שאני אקח אותו כל יום ברכב, הוא לא רוצה להתאמץ, (עכשיו רשמנו אותו לרכיבת סוסים טיפולת, אני מקווה שזה יעזור) מה באמת עושים עם הבעיה הזאת עד עצם היום הזה אף אחד לא נתן לי תשובה, האם באמת לעזוב אותו לא לבקש מימנו שישב להכין שעורים אפילו חצי שעה ביום למרות שגם את זה הוא לא מסכים. מודה לכם מאוד על הענותכם לשאלתי .

לקריאה נוספת והעמקה
25/12/2007 | 17:33 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

ליהי ערב טוב, אני מבינה מאוד את המצוקה שלך, את הכאב והרצון לעזור. אני חושבת שיש כאן הרבה גורמים מעורבים, ולכן אנסה להתייחס בנפרד לכל אחד מהם: א. ליקוי למידה והפרעת קשב ליקוי למידה המלווה בהפרעת קשב הן תופעות מתסכלות ומכאיבות מאוד, הגוררות פעמים רבות קשיים חברתיים ורגשיים. אני מניחה שבנך חסר ביטחון עצמי כתוצאה מכשלונות רבים בשנים האחרונות. בתחום זה חייבים למצוא דרכים בהן יחווה הצלחה. אם בנך מסרב לכתוב, שיענה בעלפה. אם הוא מסרב ללמוד, השתמשו בתורת המשחקים על מנת לעקוף את הקושי. הילד לא פועל נגדך! לא עצלן! ובוודאי שאינו רוצה להיכשל שוב. על כן בתחום זה את חייבת למצוא איש מקצוע מומחה בתחום לקויות למידה שילמד את בנך אסטרטגיות למידה ויגרום לכאב להיות חלש יותר. ב. התחום הרגשי - את מציינת כי בנך מטופל אצל פסיכולוג, מה שמשמח אותי מאוד. מה אומר הפסיכולוג? מהו מצבו הרגשי של הילד, והאם המישור הלימודי הוא הבעייה, או שמא יש תחומים אחרים המכבידים על בנך? בתחום זה אני ממליצה למצוא חונך שילווה את הילד במקומות שטוב לו. החונך לא יעסוק כלל בתחום הלימודי, אלא יעצים את הילד בתחומים בהם הוא טוב. יוכיח לו כי הוא לא כישלון, וכי הוא יכול להגשים מטרות שיבחר. ג. שיעורי הבית - להכנת שיעורי הבית אין כל ערך אם הם נעשים בסבל ובכפיה. על מנת להפיק תועלת ולמידה יש לצמצם את מידת הכאב. חשוב ללמוד. חשוב לתרגל, אבל יותר חשוב להרגיש שווה ולחוות הצלחה. לכן, לדעתי, יש לפעול תחילה בשני המישורים הראשונים, כאשר כל פעולות הלמידה נעשות אך ורק על ידי גורמים חיצוניים. אתם ההורים הקדישו זמן לבילוי איכותי עם בנכם. הוא זקוק לכם על מנת שתשמיעו לו שהוא שווה , שהוא לא כישלון. והכי חשוב - נסי לא להילחץ כבר עכשיו משום שהילד לא מכין שיעורי בית. עוד נכונות לכם שנים ארוכות ולא פשוטות של התמודדות בהן את צריכה לשמור על הכוחות למשברים גדולים מאלה. בברכה אלמוג

מנהל פורום לקויות למידה