ליקוי למידה

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

30/03/2007 | 21:46 | מאת: איריס

שלום וחג שמח,בתי בת 9 אובחנה כלקוית למידה, בעלת הפרעת קשב וריכוז, עברה איבחון והיא על הגבול של דיסלקציה. כיום בכיתה ג' עברה השנה לבי"ס אחר לכיתה לחינוך מיוחד היא לא רכשה את הקריאה כלל, היא "נעולה" על קמץ פתח, ובחשבון בעשרת ראשונה וקצת שניה. אין התקדמות, אין מוטיבציה, יש הפרעת אכילה רצינית עם עלייה משמעותית במשקל בעקבות המצב.היינו אצל דיאטנית, קבלנו תפריט אנו במעקב אך הילדה משמינה. השתלבנו שנה שעברה במרכז לקידום למידה ולא היה שיפור. היא קיבלה שעורים פרטיים ממורה להוראה מתקנת, בעלות כספית גבוה מאוד, אך ללא תוצאות. אני על סף ייאוש... הילדה מתוסכלת, הפסיקה חוגים (ריקוד שירה). מה דעתך? תודה איריס

לקריאה נוספת והעמקה
31/03/2007 | 11:33 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

איריס בוקר טוב, המצב אותו את מתארת קשה מאוד, ודדאי לאמא המסתכלת על ביתה ורוצה לעזור לה. על פי תיאורך הילדה נמצא ת בדיכאון, וזאת בנוסף ללקויות הלמידה עימן היא מתמודדת. כמה מחשבות / שאלות... האם הילדה מאובחנת? האם מקבלת תרופות נוגדות דיכאון? כיצד ביתך מתפקדת בחברה? האם שקלתם טיפול רגשי? האם יש מישהו משמעותי עבור הילדה, אשר יכול ללוות אותה לימודית ורגשית מספר פעמים אחר הצוהוריים? הכוונה כאן אינה ללמידה דווקא, אלא לעוד דמות משמעותית שתחבק ותקבל את הילדה ללא תנאים. תזונה ופעילות גופנית - מלבד תזונה מאוזנת חשוב מאוד להקפיד על תנועה. צאי עם הילדה מספר פעמים בשבוע סתם כך לרחוב. טיילו חצי שעה ברגל וחיזרו הביתה. ההליכה עצמה עשוייה לשפר את מצב הרוח ואף לתרום לירידה במשקל. הוראה מתקנת - מורה להוראה מתקנת שלא מצליחה להניע את הילדה אפילו מעט, אינה מתאימה ואינה מקצועית במידה מספיקה. סייוע לימודי יש לבחור בזהירות תוך בדיקת מידת החיבור בין הילדה למורה במהלך הלמידה. אשמח לנסות ולחשוב יחד איתך גם בהמשך בברכה אלמוג

01/04/2007 | 15:32 | מאת: אמא

שמכיר גם את תחום לקויות הלמידה. חבל לתת לזמן לעבור.

09/04/2007 | 13:08 | מאת: כפיר

זו שאלת השאלות בהם הורים צריכים להתמודד איתה ובעיקר כי מורים מכניסים אותה השכם והערב לחדר האוכל המשפחתי, "שהילד יעשה שיעורים" "שהילד יעשה..." אבל כמעט אף אחד מבין הדמויות "המקצועיות" לנושא הלמידה לא נותן את דעתו לקשיים הרגשיים שקיימים בנוסף ללקויי הלמידה. בדר"כ במסגרות החינוך המיוחד (שלא במסגרת שילוב, כיתה חינוך מיוחד בבי"ס רגיל), קיים מענה לסוגיה הרגשית, בחינוך הרגיל קצת פחות...הרבה פחות, כי לפעמים הדות שצריכה להיות אמונה על תמיכה רגשית,בעצמה לא יודעת את תפקידה אין לה גישה לילדים רגילים שלא לדבר על ילדים מיוחדים (מיוחדים ולא חריגים, כי לכל ילד יש הייחוד שלו), אני במקרה פעיל בבי"ס שבו פועלות כיתות שילוב ללקויות התנהגות וכיתת PDD , אך היועצת בעצמה , זקוקה לתמיכה רגשית רבה, ואינה פנוייה לתת תמיכה משל עצמה לילדים רגילים, אך כשזה מגיע לילדים בכיתות השילוב אני מסופק, למזלה של כיתת ה-PDD יש להם צוות מורים ומחנכת נפלאים, בכיתת לקויי ההתנהגות איני יודע , אך ברור לי שלהורים באותו אזור מגורים אין כסף לגשת לטיפול פרטי, והיועצת לא מי יודע מה, אני מקווה בשביל הילדים וההורים שהם במעקב בעוד מסגרת כגון היחידה להתפתחות הילד, ששם הם יוכלו לקבל את התמיכה שחסרה.... לעניינך, אני מציע לך בראש ובראשונה לפנות לרופאת הילדים ולנסות לספר לה על המצוקה בה כולכם (נראה שגם את כאם) במצב רגשי לא קל... רופאת הילדים צריכה לעשות בירורגופני ובמקביל תפנה אתכם כמשפחה לגורם האמון על טיפול בילד ובמשפחתו עקב קושי של הילד. וכך כולכם תקבלו את התמיכה והסיוע שאתם זקוקים לו ... הן כהורים והן היא כילדה.... ואני חושב שבכיתותו בי"ס היסודי, לא הקריאה ולא החשבון חשובים אלא הילדות עצמה, ואם יש קשיים רגשיים , גם מבוגר ועל אחת כמה וכמה גם ילד לא מסוגלים ללמוד... וכמו שאני מבין את זה יש כאן מעגל קסמים שמזין את עצמו, היא מיואשת>אתם מיואשים> היא יותר מתוסכלת> יותר נמנעת>אתם יותר מתוסכלים וכך זה מן מעגל שמזין את עצמו... רק תמיכה משולבת לילדה ולהורים תסייע כאן יותר מהוראה מתקנת, כי לטענתי להוראה מתקנת תמיד יהיה זמן, לתהליכים רגשיים הרכבת עלולה לרוץ יותר מהר ובסוף כולם יגיעו לתחנת היעד עייפים, לא מרוצים כועסים וטרודים ויגלו שירדו בתחנה הלא נכונה, אילו הלמידה תעשה בכייף, יחד עם טיפול רגשי לילדה ולהורים אתם תרדו בתחנה הנכונה בהרגשה של סיפוק והצלחה את יטותר ממוזמנת לעדכן במה קורה אתכם...

09/04/2007 | 18:20 | מאת: איריס

רציתי להגיד תודה על ההתענינות והחוות דעת של כולם תודה

מנהל פורום לקויות למידה