האם שיכחה קשורה להפרעות למידה
דיון מתוך פורום לקויות למידה
שלום אני בת 22. - לפעמים כשאומרים לי לעשות משהו, עד שאני מגיעה לחדר השני אני שוכחת מה עלי לעשות. כשיש לי רשימת מטלות לעשות ואני לא רוצה לשכוח אותן, עד שאני מגיעה לרשום על הנייר את המטלות אני שוכחת. - ברוב הפעמים לוקח לי הרבה זמן ללמוד משהו חדש, זה לא נכנס לראש, אני צריכה לחזור על זה הרבה פעמים כדי לזכור ולקשר בין הפרטים. - כשאני קוראת ספרים או דפי מידע, קשה לי להתרכז וכל 5 ד"ק אני צריכה לשאול את עצמי אם באמת הבנתי מה שקראתי במשפטים האחרונים, ולחזור אחורה. - לפעמים אני לא מצליחה להקשיב כאשר מדברים אלי. - קל להסיח את דעתי. צלילים ותמונות זזות במיוחד מסיחות אותי, וברגע שהן תופסות לי את תשומת הלב אני לא מצליחה להתרכז יותר במה שעשיתי קודם. (זה אולי נשמע מטופש, אבל רק אחרי כמה דקות אני קולטת שאני בעצם מסתכלת בטלויזיה במקום לעשות את מה שאני מחוייבת לעשות). סימפטומים אלו אמנם מלווים אותי בכל שנותיי, הם לא התחילו מתקופה מסויימת, אך האם זה יכול לנבוע מתזונה לקויה? (צמחונות , מחסור בויטמין B12 או ויטמין אחר..) האם זה יכול לנבוע מחרדות? האם יש לי לקות למידה? יש לי דיסלקציה? בתודה
מעיין אחר הצהריים טובים, בואי נעשה קצת סדר: דיסלקט הנו אדם שאינו יכול לקרוא. דיסגרפט הנו אדם שאינו יכול לכתוב. את מן הסתם אינך עונה על שתי הגדרות אלה. עם זאת סביר להניח ( על פי תיאורך ) כי את סובלת מהפרעות קשב קשות, ואולי גם ליקוי למידה. הקשיים בזיכרון אינם עומדים לבד והם חלק ממכלול שלם של קשיים שלא הוגדרו עד היום באבחון מסודר. כעת ניתן לפעול במספר דרכים, כאשר הצורך הוא הקובע. אם מדובר ברצון ללימודים, דרוש אבחון רב תחומי מסודר. אם מדובר בשיפור איכות החיים, הרי שבשלב הראשון הייתי משקיעה מאמצים ברכישת אסטרטגיות למידה ושיפור הזיכרון בדרכים הטובות לך ביותר. לדעתי, בין תזונתך ולבין תפקודך הזכרוני אין כל קשר. בברכה אלמוג
איפה ניתן לעשות כזה איבחון רב תחומי (של לימודים)? וכמה הוא עולה ?