ספינה ביפידה בצואר c3

דיון מתוך פורום  אורתופדיית ילדים

24/02/2020 | 14:01 | מאת: יעל

שלום רב בני בן 10 חודשים נולד בלידה רגילה כאשר כל בדיקות ההריון תקינות. בגיל חודש וחצי אובחן עם טורטיקוליס. ומאז בפזיותרפיה. ישנו שיפור משמעותי בטווח אולם נשארה הטייה של הראש ועדיין מטופלים לאחרונה משלבת אוסטואופת. בדיקת ראיה ושמיעה תקינה. אולטרסאונד צוואר ראשון היה שריר מעובה 1.7 ולאחרונה ירד ל 0.6. הלכתי מיוזמתי לנוירולוגית לוודא שאין מעבר לכך. הבדיקה שלה תקינה. הילד מפותח לגילו. המליצה על צילום צוואר. בצילום נכתב ספינה בפידה c3 בספק. התור לאורטופד עוד חודש וחצי ואני לא רגועה. רציתי לדעת אם מותר בכלל פזיותרפיה ואוסטואופתיה - אם לא עלול להזיק בגלל הממצא. אודה לדעתך.

לקריאה נוספת והעמקה

הממצא סביר להניח חסר משמעות, השאלה היא האם לאור חזרת השריר לנורמה יש צורך בכלל בטיפול. אוסטיאופטיה לתינוקות אינה מבוססת למיטב ידיעתי על כל בסיס מחקרי ו/או מדעי ולכן לא אתייחס לנושא זה.

24/02/2020 | 16:50 | מאת: יעל

ראשית תודה רבה על המענה. לגבי השריר. בצד אחד 0.3 ובצד השני 0.6 זה השתפר עדיין אבל לא שווה בשני הצדדים. ראיתי שבעצם הזנב החוליה טיפה יותר גדולה מכל משאר החוליות בעמוד השדרה, ככה זה ברגיל ? פשוט מהסתכלות באינטרנט כבר התחלתי להכנס ללחץ שאולי יש בעיה. למרות שאף אחד לא אבחן שיש. והוא נבדק בעבר ע״י אורטופד.

אז תמשיכו פיזיותרפיה והכי חשוב גשו לבדיקת אורתופד ילדים

מנהל פורום אורתופדיית ילדים