סרטן וגנטיקה

דיון מתוך פורום  טיפולים משלימים בסרטן

23/05/2013 | 00:23 | מאת: דן

האם בן אדם שחולה בסרטן כתוצאה מגנטיקה מאחר ואחד מההורים שלו חלה גם הוא באותו סרטן יכל למנוע את הסרטן על ידי מזון או תוספי תזונה ? והאם לאחר שעבר כימותרפיה והוא בהפוגה מהמחלה האם בעזרת מזון או תסופי תזונה הוא יכול למנוע את הישנות המחלה או בגלל שהמחלה היא כתוצאה מגנטיקה אן מה לעשות ותוספי תזונה ומזון לא יעזרו בכל מקרה ? האם סרטן כתוצאה מגנטיקה ניתן למניעה או שבגלל שזה גנים שעברו בתורשה אין מה לעשות נגד זה וגם תזונה לא תעזור ?

לקריאה נוספת והעמקה
24/05/2013 | 07:13 | מאת: צביה רן

ממה שאני קראתי גנטיקה מהווה 30% מהסיכוי לחלות במחלות. השאלה מה עושים עם החיים: אם חיים בדיוק כמו מי שחלה במחלה, אולי חיים של לחצים, דאגנות, תזונה לא נכונה, ללא פעילות גופנית. אולם, אם חיים חיים בריאים יותר, מקפידים על תזונה מתאימה, על מנוחה, על טכניקות להרגעה (כמו למשל מדיטציה) מרבים להיות בחברה טובה ואוהבת, לתרום לקהילה ועוד, יש סיכוי טוב יותר לחיות חיים בריאים יותר.

גידולים גנטיים הם יחסית נדירים. גידולים בשד ובשחלות, גידולים מסוג נדיר במעי הגס, גידולים נדירים בכליות ועוד מספר של גידולים. טיפולים בתזונה ובתוספי מזון יכולים להפחית במידה מסויימת את הסיכויים להתפתחות סרטן אצל נושאי הגנים ולהפחית את סיכויי ההישנות לאחר טיפול כאשר הסרטן כבר הופיע. ד"ר יוסף ברנר

26/05/2013 | 20:08 | מאת: דן

אבל האם הסיכוי להישנות המחלה בחולים שהחלימו מסרטן והם נושאי גנים סרטניים יותר גדול ? לדוגמא מישהי שיש לה את אחד הגנים הסרטניים brca1 או brca2 והחלימה מסרטן לאחר שעברה כימותרפיה וניתוח , האם בגלל שהיא נושאת את אחד הגנים הסיכוי להישנות המחלה אצלה הוא יותר גדול מאשר חולה אחרת בסרטן השד שלא נושאת את אחד הגנים ?

מנהל פורום טיפולים משלימים בסרטן