סטיביה

דיון מתוך פורום  נטורופתיה

26/02/2003 | 07:28 | מאת: דרורה

שלום רב אולי שאלה זו נשאלה כבר אך עדיין הנושא מאוד לא ברור ואודה מאוד על תשובה מפורטת: לגבי הממתיק הטיבעי סטיביה: בהתאם למאמר שנמצא בקישור לאתר "ma-tok" (של חולי סכרת), נאמר כי סטיביה הינו ממתיק טיבעי, מתוק כ פי 600 מסוכר , אינו מהווה בעיה לסכרתיים, לא ראיתי בעיה של תופעות לוואי ובנוסף הוא חסר קלוריות לחלוטין כי איננו מתעכל בגוף , וגם אין בעיה להישתמש בו בבישול אפיה וכ"ו אם כן מדוע הוא איננו נמצא בשימוש נירחב במוצרי מזון וביכלל לקניה בחנויות בימקום ממתיקים מלאכותיים אחרים שחלקם אף לא טיבעיים ובעלי ערך קלורי?? למה מחכים עם ממתיק זה , הוא נישמע כממתיק האידיאלי וכתחליף אידיאלי לסוכר ביכלל אודה מאוד מאוד על תשובה מפורטת שתבהיר את נושא ממתיק זה ואת נושא מתי משתמשים בסוגים שונים של ממתיקים ביכלל - מה השיקולים בשימוש בממתיק מסויים על פני אחר? אבל אודה על פירוט נירחב עד כמה שניתן אודות הסטיביה והשימוש בו תודה (וגם אם זה כבר נישאל אנא אודה על תשובה חוזרת ומסכמת וסוף סוף שתבהיר את נושא זה)

לקריאה נוספת והעמקה
26/02/2003 | 11:34 | מאת: לילך נהרי

דרורה הנה קודם כול סקירה קצרה על הממתיקים המלאכותים ונזקיהם: 1. סורטיבול - חד סוכר אלכוהולי שהופך לפרוקטוז, בעל תכולת קלוריות דומה לסוכר, אך מתפרק לאט מאוד ורק מעט מהקלוריות שלו נספגות בגוף. עלול לגרום לגזים, התכווצויות או שלשול ויתכנו הפרעות עיכול כגון מחלת המעי הרגיז או מחלות מעים דלקתיות. הוא אסור לשימוש בכמה מקומות בעולם. 2. מניטול - סוכר רב כהלי, מתעכל בחלקו ולכן יש לו ערך קלורי נמוך, עלול לגרום לשלשול, גזים, התכווצויות, ירידה ברמת הזרחן בגוף ועליה ברמת האשלגן. כמו כן יכול לגרום למחלות מעיים ואלרגיות. 3. אצסולפאם K - מלח אשלגן של תרכובת כימית, עלול לגרום לסרטן ולפגוע בפעילות בלוטת התריס, אחד הבעיתיים שבממתיקים המלאכותיים, אינו מתעכל ומופרש במלואו 4. אספרטיים - מורכב מ 2 ומצות אמינו - פנילאלנין וחומצה אספרטית וכן ממתנול. שלושת המרכיבים יוצרים תרכובת שונה בתכלית מזו המצויה בטבע. עודף פנילאלנין עלול לגרום לנזק למוח, לפגיעה מוחית אצל העובר ואפילפסיה. סימנים נוספים לעודף: עור יבש, נדודי שינה, דכאון, היפראקטיביות, כאבי ראש, מגרנות וכד'. מתנול מהווה רעל בכמויות קטנות ומשמש גם כדלק למכוניות מירוץ וכממיס התעשיית הפלסטיק והגומי. חומצה אספרטית עלולה לפגוע המערכת העיכול. 5. סכרין - תוצר מלחים בעיקר נתרן, אשלגן וסידן. חשוד כגורם נזק לכליות, קשור לסרטן רחם ושחלות. ממתיקים נוספים: ציקלמאט, איסומאלט, טאומאטין, נאוהספרידין, מלטיטול, לקטיטול, קסילטול - כולם מזיקים לבריאות בצורה זו או אחרת. אז למה זה חוקי ולמה משרד הבריאות לא מפרסם להשתמש בסטיביה, ממתיק טבעי ללא כול תופעות לוואי? התשובה היא פשוטה וכאובה - כסף. לחברות המייצרות תוספים אלו יש הרבה כסף ואיתו כוח כלכלי ופוליטי. לצערינו הרב money makes the world go round אבל פה בפורום כסף זה לא המניע, ולכן במקומות כאלו ניתן לצרכן את התשובות האמיתיות. כן, אני ממליצה להשתמש בסטיביה, מוצר שאני בעצמי צורכת, אבל לגדל את הצמח בחצר או לקנות אותו כנוזל מרוכז. ולהמנע מכול המוצרים המכילים ממתיקים מלאכותים! יום טוב!

26/02/2003 | 15:23 | מאת: צביקה קורן - תזונאי

דרורה שלום, בנוסף לתשובה המקיפה של לילך, כדאי שתדעי את העובדות הבאות: ציקלמט נאסר לשימוש בארה"ב ב 1969. נמצא גורם לסרטן, בעיות בריאות, במערכת העיכול, שלשול, נזק לעובר, לכליות, עצירת גדילה. בישראל עדיין בשימוש במוצרי חלב דיאט ועוד. סכרין: נאסר לשימוש בארה"ב ב - 1977. נמצא גורם לסרטן שלפוחית השתן בחיות מעבדה. בישראל עדיין בשימוש. אספרטיים: קיים בכ- 5000 מוצרי מזון. ב 29 הוא מתפרק לשלושה חומרים רעילים (פורמלין, חומצה פורמית ומטאנול). אושר לשימוש ב 1982 ומאז דווח רשמית על 7,000 מקרי הרעלה כאשר בפועל היו מעל מליון שלא דווחו. נמצא במשקאות דיאט, תרופות (תחת הכותרת: חומרים לא פעילים), ויטמינים, מעדני חלב, מסטיק, ממתקים דיאטטיים, ריבות, עוגיות, וכממתיק מלאכותי. דווח ל FDA על 92 תופעות נאורולוגיות כגון:  כאבי שרירים ומפרקים  התכווצויות  הרדמות ועקצוצים  קוצר נשימה  סחרחורת  התקף דמוי אפילפסיה  כאבי ראש  צלצולים באוזניים  אבדן חוש טעם  דיכאון  חרדה  נדודי שינה  גמגום קל  פגיעה בראיה  אבדן זיכרון  דופק מהיר  שלשול  בחילה  השמנה  הרזיה  צמא  צריבה בהשתנה  פיגור שכלי  פגיעה בעובר  החמרה במחלה קיימת  גרוד בעור  סיבוכי סוכרת גורם להחמרה במחלות קיימות: CFS, אפילפסיה, פרקינסון, פיגור שכלי, סוכרת, ארטריטיס, אלצהיימר, MS, סרטן. רופאים טועים ומטפלים בתופעות כאילו היו המחלות עצמן. חיל האוויר האמריקאי מזהיר טייסים משימוש במוצר. דווח על כאבים סחרחורת, אובדן כיוון, ורטיגו. אססולפאם K: ממתיק מלאכותי הנמצא במשקאות דיאט, מסטיק, תה מוכן. נקרא גם: SUNETTE, SWEETONE חומר מסרטן. ממתיקים מותרים: סטיביה, דבש, מולסה, סירופ אורז. הסטיביה מופק משורש של צמח דרום אמריקאי. אין לו תופעות לוואי שליליות, אך יש לו טעם לוואי שלא חביב על כל אחד. המשקאות המומלתים בגישה הטבעית הם: מים, תה צמחים ומיץ ירקות או פירות - לאלה אין צורך בהמתקה... לבריאות צביקה

26/02/2003 | 17:55 | מאת: דרורה

איך ואיפה ניתן להשיג את הסטיביה (המוכן) ואיך משתמשים בו (כמה זה מנה וכ"ו)??

מנהלי פורום נטורופתיה