כיצד אמא שלי תרזה?

דיון מתוך פורום  נטורופתיה

16/01/2003 | 21:11 | מאת: רועי

אמא שלי רוצה לרזות. אמרתי לה שהיא צריכה לשלב ספורט עם תזונה נכונה ואולי איזה תוסף או צמח שעוזרים להורדת משקל. אבל יותר מזה אני לא יודע. היא בת 50 איזה אוכל היא צריכה לאכול? והכי חשוב האם יש תרופות או תוספי מזון שעוזרים לדיאטה בריאה ומוכחים כיעלים?

לקריאה נוספת והעמקה
16/01/2003 | 22:07 | מאת: אהרוני Biomagnetics

שתפנה לדיאטנית והיא תתאים לה את הדיאטה הנכונה או לפנות לחוגי התמיכה בהרזיה כמו"כ עליה לעשות הרבה פעילות גופנית ומומלץ הליכה של מינימום 50 דקות ארבעה פעמים בשבוע

18/01/2003 | 13:14 | מאת: רויטל ברמן

שלום רועי, בעיקרון אמרת לאמך את כל התורה כולה, אבל להגיד לאדם מה הוא "צריך" לעשות, לעיתים קרובות לא רק שלא מעורר באותו אדם חשק ומוטיבציה לעשות את מה שקבעו כי הוא "צריך" לעשות, אלא לעיתים קרובות מביא לאפקט ההפוך. אני מציעה שאם אמך באמת רוצה להוריד משקל וזה מגיע ממנה, שתפנה את הבמה לאיש מקצוע אשר יוכל לא רק לכוון את אימך כיצד לרזות (תזונה, פעילות גופנית המתאימה למצבה הבריאותי, לכושרה ולרמת המוטיבציה ההתחלתית שלה וכו') אלא גם להציע לה תמיכה לאורך התהליך הקשה - דבר חשוב לא פחות. זה יכול להיות נטורופת/ית, תזונאי/ת או מסגרת שנותנת שילוב של כמה בעלי מקצוע למטרה זו (יש היום מסגרות כאלה, הכל תלוי בכמה כסף תוכלו להוציא על מטרה זו). בכל מקרה חשוב שיהיה קשר הדוק עם אותו אדם נבחר למשל כמה חודשים טובים לפחות, מאחר ותהליך הרזייה נכון הוא בהכרח איטי. וע"מ שלא תשאר ללא תשובה, עיקרי ההמלצות לדיאטה הם: 1. הורדת אחוזי השומן מן המזון, וצריכת שמן זית, שמן קנולה ודגי-ים במקום מרגרינה, חמאה, שמנת, בשר ועוף. 2 הורדת ה"אינדקס הגליקמי" של המזון, כלומר אכילת מזון שמעלה את רמת הסוכר בדם באופן איטי והדרגתי (פחמימות מורכבות כגון דגנים מלאים: תבשילי גריסי פנינה, שיבולת שועל, חיטה מלאה/גריסים, קינואה, דוחן, כוסמת + פירות ממשפחת הורדניים: תפוחי-עץ, אגסים, משמשים, שזיפים, אפרסקים...) במקום אכילת מזון אשר מעלה באופן חד ומהיר את רמות הסוכר בדם (סוכר לבן, סוכר חום, דבש, פירות כמו אבטיח, מלן, ענבים וטרופיים כגון מנגו ואננס). 3. אכילת הרבה סיבים תזונתיים אשר יש בירקות ובדגנים מלאים (פירטתי לך אותם מקודם). לגבי הרגלי האכילה: 1. אכילת 6-7 ארוחות קטנות (גם פרי נחשב לארוחה) במקום 2-3 ארוחות גדולות. 2. אכילה באופן מסודר ולא "מתוך סירים", מהמקרר ותוך כדי עשיית דברים אחרים. 3. אכילה איטית ולעיסה יסודית של המזון. 4. לא לשתות במהלך האכילה אלא עד 20 דקות לפני האוכל. 5. לא לקנח עם פירות. פירות לאכל רק על קיבה ריקה. לגבי ספורט: רצוי לעשות פעילו אירובית מתונה (הילכה מהירה, שחייה, אופניים) 5-6 פעמים בשבוע, 20-60 דקות (תלוי ברמת הכושר והמוטיבציה ההתחלתיים). אני שוב מזכירה שללא מסגרת תומכת יהיה לאמא שלך קשה לעשות הכל. המשפחה צריכה להמנע מללחוץ עליה מאחר וכל המחקרים מראים שזה לא עוזר אלא בדר"כ מחמיר את מצבם הנפשי ועל-כן את יכולתם של אלה המנסים לרזות. כל טוב.

מנהלי פורום נטורופתיה