נגע ליטי קטן בצלע בצד שמאל

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

05/09/2017 | 21:06 | מאת: רן

מדובר בגבר כבן 80, אשר לאחרונה אובחן כסובל מאוסטפורזיס קשה (חוליות בגב שבורות)-מקבל טיפול לכך, אשר במסגרת ברור אחר- לבבי - עבר סי.טי לב, שבו נמצא באקראי הממצא הבא ונכתב "נגע ליטי קטן בצלע 5 משמאל באספקט הקדמי" והמלצה לברור קליני. רופאת המשפחה והקרדיולוג אמרו שזה לא בתחום טיפולם, אלא בתחום טיפולו של האורטופד (גב) ואילו הוא אמר שהם אינם מטפלים בצלעות. הוא סבור גם שזה אולי חור בעצם(מאוסטפורוזיס) שהרדיולוג אבחן כנגע אבל בכ"ז חייבים לבדוק יותר לעומק.יש לציין שבמסגרת הברור על השברים בחוליות הגב עשה גם מיפוי עצמות ושם בפיענוח לא היתה התייחסות לנגע. לאיזה סוג של רופא מומחה יש לפנות? האם ניתן/כדאי שרדיולוג נוסף יעבור על הסי.טי? לאיזה כיוון ללכת?

לקריאה נוספת והעמקה
06/09/2017 | 07:48 | מאת: רן

תוספת ל"נגע ליטי קטן בצלע..."- בהתייחס לגילוי האוסטפורוזיס הקשה ( שהציג שברים ישנים וחדשים) - זה היה לאחר כאבי גב קשים- - שבמסגרת הבדיקות עשו צילומי סי.טי גב תחתון, סי.טי עמוד שדרה וכאמור מיפוי עצמות (לא ניתן לעשות לגבר הנ"ל m.r.i בגלל שמושתל קוצב לב ) - בכל הבדיקות הנ"ל לא היה אזכור לנגע ליטי רק באקראי בסי.טי לב זה צוין . עבר גם ברור המטולוגי בנושא כאבי הגב שיצא תקין. לאחר טיפול באסטפורזיס כיום יש גם שיפור במצב הגב -(צילום גב הראה איחוי שברים).-נודה לכיון הבירור וההתהלות בעניין הנגע הליטי שצוין בפענוח סי.טי. לב.

יש בהחלט מקום להתיעץ עם רדיולוג

נגע ליטי בעצם אצל בן 80 יכול להיות גרורה של גידול ( ראות,כליות,מעי גס,פרוסטטה או תירואיד ) או ביטוי של מחלה בשם מיאלומה נפוצה . אפשר גם ללמוד יותר על אופיו של הנגע בבדיקת בת"ם(MRI ) . מאחר שהבעיה אינה כאב מקומי אלא איבחון מלא צריך להחליט אם הולכים על סדרת בדיקות מקפת או לא. רופא המשפחה אמור לדעת איזה בדיקות צריך לעשות.

מנהל פורום אורתופדיה