טיפול בעודף אשלגן עם סודה לשתיה
דיון מתוך פורום תזונה קלינית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
* שים לב! הקובץ שצורף יעלה לאתר רק לאחר אישור מנהל הפורום.
האם כפית סודה לשתיה ביום יעיל להורדת אשלגן?
לקריאה נוספת והעמקה
שלום יואב הטיפול עם ביקרבונט להיפרקלמיה נכון רק כטיפול דרך הוריד ובמידה והחולה נמצא במצב המוגדר חמצת מטבולית. אין המלצה לטיפול בסודה לשתיה דרך מערכת העיכול, כי זה עוב מטבוליזם בכבד,וככל הנראה המינון לא יהא מספק. ישנו מחקר המראה כי צריכת ביקרבונט דרך הפה יכולה הלאט קצב התקדמות מחלת כליה ופגיעה של נוכחות חמצת מטבולית בעקבות מחלת כליה. בברכה,דנה
שלום וברכה. האם יש להתייחס לא של גן כבעיה או יש להתייחס לכך כספים ולבדוק מדוע האשלגן גבוה ? תודה מראש