צלקות בקרנית לאחר גופים זרים

דיון מתוך פורום  הסרת משקפיים בלייזר ושיפור הראייה

04/09/2018 | 20:04 | מאת: נאור

רציתי לדעת האם ניתן להסיר צלקת מהקרנית ? מדובר בצלקת בגודל של השפיץ של המחט שזה אומר על פי הרופאים שזה ממש משהו זעיר (למרות שאני במראה מבחין בה כמשהו קצת יותר גדול) אך מדובר כמעט ובדיוק במרכז הקרנית ממש כמעט מול האישון אני אישית רואה 6/6 אך רק על סמך הבדיקות ראייה. ואני כמעט בטוח שהייתי רואה קצת יותר טוב, ובכל זאת אני רוצה להחזיר את הראייה למצב הקודם לגבי בדיקות - לא עשיתי מיפוי קרנית נבדקתי בבדיקות רגילות, במספר בודד של מכשירים שונים (אך ללא הרחבת אישונים) דרך אגב קיימת לי כבר צלקת נוספת ישנה באותה עין, וכולי אמונה שאם אסיר אחת מהם ואם אפשר את שניהם אז הראייה שלי תהיה יותר טובה לא? אשמח לתשובות דחופות, דרך אגב זה בעקבות חדירת גוף זר שוב, שלא הורגש באותו רגע כניסתו, בדיוק כמו הפעם הקודמת. ואני מקווה שאפשר להעניק לקרנית את שקיפותה המלאה מבלי לפגוע בראייה אני צודק ? דרך אגב קצת קשה לי לקבל את התשובה שאין צורך לשום טיפול בגלל שהראייה היא 6/6 כי למיטב הבנתי יש עוד המון פרמטרים שנמדדים לראייה ולא רק בדיקת ראייה בחדר סגור עם מספרים. יש תקווה כלשהי או שאצטרך להתאכזב מעולם הרפואה בשנת 2018 ולחיות עם הנזקים המזערים האלה כל חיי ?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, ראשית יש צורך במספר בדיקות נוספות על מנת לבדוק את מצב הקרנית. אני חושב שרק לאחר בדיקה מדוקדקת ניתן לקבוע איך ניתן לשפר את איכות הראיה. חשוב לזכור מצד שני שעדיין גם בשנת 2018 היכולות שלנו מוגבלות. מי שלא זוכר זאת יכול לגרום לעיתים לנזק.

06/09/2018 | 08:46 | מאת: נאור

אליה הנכבד, הראייה שלי בסדר אבל כולי אמונה שאם יהיה ניתן להסיר את הצלקות מבלי צורך להרכיב עדשות מגע קשות כל חיי אז אוכל לחזור למיטבי אם מדובר בצלקות קטנות של ממש אין אפשרות להסיר אותם מבלי לפגוע במשהו אחר בראייה ? אשמח לקצת פרטים יותר מדוייקים כמו למשל איזה דרכי טיפול קיימים? ועוד.. תודה !

מנהלי פורום הסרת משקפיים בלייזר ושיפור הראייה