סרטן השד: אושר טיפול חדש

(0)
לדרג

ה-FDA אישר את התרופה פרג'טה כטיפול אדג'ובנטי (משלים) לסוג ספציפי של סרטן שד בשלב מוקדם. האישור המואץ שניתן לתרופה כטיפול ניאו-אדג'ובנטי (טרום ניתוחי) הומר אף הוא לאישור מלא. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) אישר את התרופה פרג'טה® (pertuzumab), המיוצרת על ידי חברת חברת Roche, כטיפול משלים (לאחר ניתוח) למטופלות סרטן שד בשלב מוקדם (eBC) חיובי ל-HER2 עם סיכון גבוה להישנות המחלה מדובר בטיפול בשילוב עם הרספטין® ( trastuzumab) וכימותרפיה (משטר טיפולי מבוסס פרג'טה), כטיפול משלים. משך הטיפול במשלב טיפולי מבוסס פרג'טה הינו שנה אחת (עד 18 מחזורים). כמו כן, ה- FDA המיר את האישור המואץ שניתן בעבר לפרג'טה לאישור מלא כטיפול טרום ניתוחי לסרטן שד חיובי ל-HER2, מתקדם מקומית, דלקתי או בשלבים מוקדמים (גידול הגדול מ-2 ס"מ או עם מעורבות בלוטות). מטופלות המקבלות טיפול טרום ניתוחי במשלב טיפולי מבוסס פרג'טה, צריכות להמשיך טיפול משולב של פרג'טה והרספטין לאחר הניתוח, בכדי להשלים שנה אחת של טיפול.

"מטרת הטיפול בסרטן שד מוקדם היא להעניק למטופלות את הסיכוי הטוב ביותר לריפוי. בעוד שאנו מתקרבים להשגת מטרה זו עם כל התפתחות נוספת בטיפול, עדיין מטופלות רבות עדיין חוות הישנות המחלה ומחלתן מתקדמת לשלב הגרורתי", אומרת ד"ר סנדרה הורנינג, המנהלת הרפואית העומדת בראש מחלקת הפיתוח הגלובלית בחברת Roche. "משמעות האישור שניתן לפרג'טה היא שלמטופלות עם סרטן שד מוקדם חיובי ל-HER2 עם סיכון גבוה להישנות המחלה, קיימת אפשרות טיפולית חדשה, בעלת משמעות קלינית, המפחיתה את הסיכון שלהן לחזרת המחלה".

ד"ר נעה אפרת בן ברוך, מנהלת המכון האונקולוגי ומנהלת היחידה לסרטן שד במרכז הרפואי קפלן ויו"ר קבוצת השד באיגוד הישראלי לאונקולוגיה ורדיותרפיה, ציינה כי: "יחד עם זאת ישנן עדיין חולות סרטן שד מסוג HER2 חיובי בשלב המוקדם של המחלה שעל אף הטיפול האופטימלי לא ירפאו והמחלה שלהן תשוב בשלב הגרורתי שאינו ניתן עוד לריפוי. אנו יודעים ששילוב של שתי תרופות נגד HER2 משפר חיות של חולות עם סרטן שד גרורתי וכעת לראשונה הודגם כי שילוב של שתי תרופות נוגדות HER2 ישפר את סיכויי ההחלמה גם אצל חולות סרטן שד בשלב המוקדם.

עוד הוסיפה ד"ר בן ברוך כי: "ה- FDA אישר שילוב של שתי תרופות נוגדות 2HER, המדגים שיפור סיכויי ההחלמה אצל חולות עם סרטן שד מוקדם שנמצאות בסיכון גבוה לחזרת המחלה. מטרתנו כרופאים היא להגיע למצב בו כל חולה עם סרטן שד מוקדם עם ביטוי יתר של 2HER, תבריא ממחלתה ואנו צועדים בדרך הנכונה להגשמתה".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום