פרמיפקסול: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

סיבות אפשריות ומצבים דומים לפרמיפקסול

תרופות ורוקחות - תמונת המחשה
תרופות ורוקחות עשרות אלפי חולים ממתינים בכל שנה לפרסום "סל התרופות" המעודכן, בתקווה שתרופה חדשנית העשו...
מחלת פרקינסון - תמונת המחשה
מחלת פרקינסון מחקר חדש שנערך בבריטניה ניסה לבדוק האם קפה מפחית את הסיכון לחלות במחלות המובילות לתמותה...
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל לפרמיפקסול?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

פרמיפקסול: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

מטופלת בזיפרקסה וליתיום ואלטרוקסין ופרולול לפעמים גם בלוריון וכדור שינה בונדורמין.סובלת מתסמונת הרגליים הלא שקטות אפשר להשתמש עם תרופות אלו בתרופה נירולוגית בשם סיפרול 0.25 כדור אחד ליום.

שילוב אפשרי תוך נקיטת זהירות במינונים

האם מינון של התרופה 0.25 מותר עם שאר התרופות?

תודה לך עינת על התשובה המבהירה. לחלופין נרשם לי כדור סיפרול לקפיצות הרגליים בלילה. עלי לציין שבפעם הראשונה לקחתי 1 כדור כפי שהרופא אמר - וכאשר קמתי באמצע הלילה נפלתי והתעלפתי....סתם ליידע אותך כרוקחת... מאז אני לוקחת חצי כדור. האם זו אכן תרופה מומלצת לבעיית הקפיצות? שוב תודה מראש עדנה

אחת ההתוויות לתכשיר זה הינה "Restless legs syndrome"- תסמונת "הרגליים הקופצות" המאופיינת בקפיצות רגליים ליליות (כפי שתיארת). תכשיר זה עלול לגרום לתופעות לוואי נפוצות של ישנוניות (בעיקר ישנוניות בשעות היום), סחרחורות ,ירידת לחץ דם בחל ק מהמשתמשים ולכן מומלץ להיזהר בעת מעבר ממצב שכיבה לישיבה/קימה וכן להיזהר בעת נהיגה והפעלת מכונות מסוכנות. בנוסף, שימוש בתרופה עלול לגרום לטשטוש הראיה. במידה ומופיעות תופעות לוואי אלה, יש ליידע את הרופא ולהמשיך בירור במידת הצורך. בד"כ ניתן להתחיל את הטיפול בהתוויה זו בחצי כדור ובמידת הצורך להעלות מינון בהדרגה. לצורך ניטור ותיעוד תופעת הלוואי של התכשיר, אשמח אם תמלאי טופס דיווח תופעת לוואי של משרד הבריאות בקישור: https://forms.gov.il/globaldata/getsequence/getsequence.aspx?formType=AdversEffectMedic@moh.gov.il בריאות שלמה.

בבדיקה במעבדת שינה אמרו שיש לי בעיה של תנועות רגליים בשינה. נתנו לי קלונקס ,לקחתי כמה שנים מינון נמוך,ברצוני להפסיק המליצו לי לקחת סיפרול במקום ולראות עם זה משפיע. מה דעתך.

יש מקום לשקול הפסקת הקלונקס וביצוע מעבדת שינה חוזרת ורק לאחר מיכן לחשוב על צורך בטיפול נוסף או אחר.

ביום 31/8/13 בשעה 15:08 העברתי תוכן שאלה שלא קיבלה התייחסות מאז אותו יום נא מעורבותכם במתן מענה

עאסם שלום, אתה מקבל מס' רב יחסית של תרופות, ולכן קשה לדעת בוודאות איזו מהן גרמה להפרעות בשינה, אם בכלל. נסה להיזכר אם הבעיה התחילה בסמוך להתחלת תרופה חדשה או שינוי במינון של תרופה קיימת. ייתכן ושילוב התרופות הוא זה שגורם לבעיה. מבין התרופות שאתה נוטל, לסלג'ילין יש את הפוטנציאל הגבוה ביותר לעורר, ולכן לגביה יש הנחייה לנטילה בבוקר (או בבוקר ובצהריים, אם מדובר על נטילה פעמיים ביום). סיפרול ו-פי.קיי.מרץ גם מעוררות, אך היו דיווחים (באחוזים נמוכים יותר) גם על תופעה של נימנום. ליריקה היא בעיקר מרדימה, אך גם לגבי תרופה זו היו דיווחים (באחוזים נמוכים יותר) של חוסר שינה. ליאת

אכן השערתך במקומה,התחלתי בקבלת גנקוסאן, האם יתכן ובעיית היצמדות הטסיות שגרמו למחלת ה-dvt ולעירנות בגלל הטיפול הנל