בקלופן: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

שיתוק מוחין: טיפול רב-מערכתי

שיתוק מוחין (CP) נחשב לגורם הנכות הנפוץ ביותר בקרב ילדים. מהם הגורמים לשיתוק מוחין? כיצד ניתן לסייע בשיפור תפקוד הילד באמצעות טיפול רב-מערכתי? סקירה מקיפה שיתוק מוחין (Cerebral Palsy - CP) הוא כינוי לקבוצה רחבה של הפרעות נירולוגיות, שמקורן בפגם או בנזק לאזורים מסוימים במוח, הנגרם בתקופה מוקדמת של התפתחות המוח - בדרך כלל לפני גיל שלוש שנים.הנזק למוח גורם להפרעה בקשר בין המוח לשרירים, עליהם אחראי אותו אזור במוח שנפגע. כתוצאה מכך, חלה פגיעה ביכולת התנועה ונגרמות הפרעות נלוות, כגון: הפרעות קוגניטיביות, הפרעות ראייה, פרכוסים ועוד.מהן הסיבות האפשריות לגרימת שיתוק מוחין?ישנם מספר גורמי סיכון לנזק מוחי, שעלול להתרחש במהלך ההריון, במהלך הלידה או לאחר הלידה.סיבות אימהיות: מחלות כרוניות של האם אשר מעלות סיכון לפגיעה בעובר (כגון: הפרעות בקרישת דם, סוכרת ואנמיה).סיבוכים של הריון ולידה: טיפולי הפרייה חוץ גופית (IVF), הפרעה בעליה במשקל העובר,...

סיבות אפשריות ומצבים דומים לבקלופן

דיסטוניה - תמונת המחשה
דיסטוניה העין קופצת לכם? אל תבלבלו בין תופעה זו לבין טיקים בעיניים (שתי תופעות שונות)! מה ניתן ל...
תרופות ורוקחות - תמונת המחשה
תרופות ורוקחות עשרות אלפי חולים ממתינים בכל שנה לפרסום "סל התרופות" המעודכן, בתקווה שתרופה חדשנית העשו...
שיתוק מוחין - תמונת המחשה
שיתוק מוחין שיתוק מוחין (CP) נחשב לגורם הנכות הנפוץ ביותר בקרב ילדים. מהם הגורמים לשיתוק מוחין? כיצ...
ללמוד עוד על בקלופן
שיתוק מוחין: טיפול רב-מערכתי-תמונה

שיתוק מוחין (CP) נחשב לגורם הנכות הנפוץ ביותר בקרב ילדים....

מאת: ד"ר אלה...
30/04/2018
משפחות חולי CP מחכות-תמונה

קיים פער עצום בין הפתרונות הניתנים בארץ לחולה CP, הסובל...

מאת: ד"ר ליאנה...
17/06/2007
טרשת נפוצה: הטיפולים החדשים-תמונה

משחקי מחשב, מכשיר המחזיר את יכולת ההליכה ומשאבה המזליפה...

מאת: ד"ר מרק...
28/05/2013
מי קופח על ידי קופ"ח?-תמונה

יש לך תלונה נגד קופת החולים או ספק שירותים אחר? בנציבות...

מאת: מערכת zap...
05/06/2012
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל לבקלופן?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

בקלופן: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

בעלי בן 35 ומזה כשנתיים נמצא בתרדמת עקב דום לב. הממצאים האחרונים לקוחים מ ct שבוצע לפני שנה ומעידים על דלדול רקמות במוח ( לא באיזור ספציפי). מלבד זה מעולם לא היו חסמים/ בצקות / או כל דבר אחר. פיזית בעלי בריא באופן יציב.מבחינה תפקודית יש התקדמות משמעותית בשנה האחרונה הכוללת תזוזות גפיים רצוניות ( מושתל משאבת בקלופן- סובל מספסטיות מוגברת) הבעת רגשות על ידי צחוק, בכי ומימיקה בפנים, לאחר אבחון התברר כי מבין הכל עד רמת איות מילים ( עדיין לא מתקשר). רציתי לדעת איזה בדיקות/ מסמכים עליי להעביר על מנת לבדוק בכלל רלוונטיות טיפול. במה טיפול בתא לחץ יכול להועיל במצבים של  תרדמת? היכן ניתן למצוא מידע/ מחקרים על טיפול בתא לחץ ל צמחים ? (זה בכוונה נמצא במרכאות כי איני מאמינה במושג הרפואי הזה ואיני חושבת שזה מצבו של בעלי- ואני בחורה ריאלית).

שלום לך אלינור, קטן מאוד בעולם הניסיון הטיפולי בתא לחץ במקרים כגון המקרה שאת מתארת. אם תכנסי למאגרי המידע ותכתבי HBOT and Persisten Vegetative Brain אולי תוכלי למצוא מעט חומר על כך. מרכז תא הלחץ בבית החולים אסף הרופא מובנה לטפל גם במקרים קשים כגון אלה במידה ומתאימים, כל מקרה לגופו נידון. התקשרי אליהם למידע - 089205194

שלום רב,לפני 4 ימים,לאחר בילוי במסעדה הופיע לי גיהוק שלא פסק עד היום.אתמול בקרתי במיון,בוצעו כל הבדיקות כולל צילום חזה-הכל תקין.המליצו לי על טיפול בכדור בקלוסל 10 -5 מ"ג כל 8 שעות. לדעתי יש קשר ישיר לאוכל שאכלתי במסעדה ובין תופעת השיהוק. מה ניתן לעשות? תודה

במידה והשיהוק ממשיך יש מקום לבצע גסרוסקופיה והדמיה של הבטן לשלול ממצא תת סרעפתי

אין לי טרשת נפוצה, אבל, לקחתי את התרופה בקלופן (baclofen). לקחתי 50 מג ליום, 25 ביום ו 25 בלילה למשך חודש. הפסקתי לקחת את התרופה למשך יומיים וחויתי תסמיני גמילה נוראיים כמו: טשטוש ראיה, חום, היפוטרמיה, קצב לב גבוה, חוסר יציבות, דכאון בעיות קוגניטיביות וכו. קראתי באינטרנט והבנתי שפיתחתי תלות ואני חייב לחזור לקחת את התרופה במינון שלקחתי, וכך עשיתי. המצב התייצב מעט אבל עדיין חווה את התסמינים הללו. השאלה שלי היא: אני צריך כבר עכשיו להוריד באיטיות את המינון ולקוות שהסימפטומים יעלמו עם הזמן? או שאני צריך לעלות במינון עד שארגיש טוב ושהכל יעלם ורק אז להוריד באיטיות את המינון? תודה רבה!

שלום המלצה לחזור למינון וכל יומיים או 3 להוריד ב 5 מ"ג עד הפסקה והכל בהתאם לתסמינים שאתה מרגיש

לקחתי ציפרלקס 5חודשים בעקבות כאבי ראש שהיו לי פחדתי שיש לי משהו שהתפתחה לי חרדה עברתי בדיקות רבות התחלתי לקחת 5 מג ביום חמישה חודשים נרגעתי התחלתי להוריד הורדתי כשלושה שבועות בהדרגה הייתי בסדר ואחרי 3 שבועות התפתחו לי כאבי ראש הפסיכיאטר אמר שאחזור לתרופה נטלתי 5 מג 3 שבועות הכאב ראש קייםהגשתי לנויירולוג שנתן לי טיפול לכאבי ראש תעוקתיים לופרסור ללחץ דם אקספו לכאבים ו בקלוסל כמרפה שרירים. הפסקתי את חצי כדור ציפרלקס פחדתי מאינטראקצייה בין התרופות היום 3 ימים אחרי התחילו לי כאבים שורפים בראש. האם בגלל הפסקת ציפרלקס? האם יש כאן תסמונת גמילה? האמת אני כבר לא יודעת כי גם ביולי שעשיתי הפסקה אחרי שלקחתי 5 חודשים 5 מג ביום ועשיתי הפסקה מדורגת היו לי כאבים אבל רק אחרי 3 שבועות מהפסקת התרופה אנימלא יודעת אם זה קשור בתרופה והפסקת או שזה משהו אחר. הרי מההתחלה היו לי כאבי ראש בלי קשר לשום תרופה כי לא לקחתי . אשמח לדעת אם זה תסמונת גמילה ואם יש אינטראקציה בין התרופות שציינתי מול ציפרלקס ומה כדאי לעשות האם לחזור לתקופה?

שלום רב, תופעות לוואי כתוצאה מהפסקת ציפרלקס עלולות להופיע לעיתים רחוקות ובאות לידי ביטוי בתופעות דמוי שפעת. הן לרוב לא נמשכות מעבר לשבוע לאחר ההפסקה ולא סביר כי יופיעו כעבור 3 שבועות.