ויטמין B1: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

הנגאובר: הכן גופך לסילבסטר

חגיגות השנה האזרחית החדשה בפתח ורבים מתכננים לציין את המאורע במסיבות מושקעות במועדונים ובברים ועם הרבה אלכוהול. רק אל תשכחו את הבוקר שאחרי, אז אתם עלולים להרגיש את השפעת ההנגאובר (ובעברית צחה: חמרמורת). כיצד ניתן למנוע את התופעה ולטפל בה באופן טבעי? האלכוהול הוא רעלן חזק, עבור הכבד ועבור מערכת העצבים. האלכוהול גם מגרה את מערכת העיכול העליונה ואת מערכת השתן ואפשר גם להרגיש את השפעתו על התייבשות הגוף. שתייה מרובה של אלכוהול עלולה לגרום לאוסף סימנים וסימפוטמים בלתי נעימים, המכונים הנגאובר, ובעברית: חמרמורת. הסימפטומים מתחילים כאשר רמת האלכוהול בדם יורדת משמעותית, בדרך כלל בבוקר שאחרי. הסימפטומים עשויים להיות: עייפות, צמאון, כאבי ראש, כאב שרירים, בחילות ועוד.   התרופה הטובה והבטוחה ביותר להנגאובר היא זמן. צילום: שאטרסטוק   מה גורם לסימפטומים של הנגאובר?ישנם מספר גורמים התורמים לכך: אלכוהול גורם לגוף לייצר יותר שתן. השתנה מרובה עלולה להוביל להתייבשות, המאופיינת בתחושת צמאון וסחרחורת. אלכוהול מגרה את דופן הקיבה. הוא מגביר ייצור...
ללמוד עוד על ויטמין B1
הנגאובר: הכן גופך לסילבסטר-תמונה

חגיגות השנה האזרחית החדשה בפתח ורבים מתכננים לציין את...

מאת: קרן וולקומיר
31/12/2013
חלב עיזים: יותר מזין, יותר בריא-תמונה

לחלב עיזים יש יתרונות רבים בהשוואה לחלב בקר. הוא קל יותר...

מאת: נגוהה...
06/06/2011
לא להאמין: 5 מיתוסים על אפטות-תמונה

חושבים ששתיית חלב עזים, גרגור מי מלח או לקיחת סטרואידים...

מאת: מערכת zap...
05/02/2014
ט"ו בשבט: הפירות הפחות מוכרים-תמונה

ט"ו בשבט הגיע, חג לאילנות: רובנו כבר מכירים את שבחי התמר,...

מאת: מור דואני
15/01/2014
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל לויטמין B1?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

ויטמין B1: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

צוהריים טובים, ברצוני לשאול האם ישנה התנגשות בין תוספי תזונה Gaba ו L Theanine לטיפול תרופתי ב SSRI (סרטרלין/ציפרלקס וכו') או שניתן לשלב אותם?

לחומרים הנקיים-אין בעיה.

כלומר זה בסדר שאקח אותם? אני מנסה לרדת מהטיפול ב SSRI לגמרי ואני בשלב האחרון (על מינון ממש נמוך) לכן חשבתי לתמוך בתהליך בעזרת תוספים מרגיעים...

הדוקטור התכוון שתיקח ל-תיאמין וגאבא מחברה שאינה מערבת חומרים נוספים בתוסף אשר אולי יש להם אינטרקציה כלשהי עם התרופות. למשל, ל-תיאמין אל תיקח מחברת now הנפוצה אשר מערבת בתוסף גם אונזיטול (אלא אם אין בעיה בלקיחת אונזיטול יחד עם ssri, כדאי שתשאל בשרשור חדש) אלא מחברת California Gold Nutrition או nutralife שמייצרות את החומר נקי מחומרים נוספים. בנוגע לגאבא, למשל של סולגאר. בהצלחה!

שלום דר', אני משורוול + טבעת. [עשיתי טבעת, ואחרי כמה שנים גם שרוול. לא הוצאתי את הטבעת]. בשנה האחרונה משום מה אני מקיא בלי הכרה. אוכל-מקיא, אוכל-מקיא. ככה כל יום וכל היום. בערך 80% מהאוכל ומהנוזלים שאני בולע, אני מיד מקיא. ליטרים שלמים ביום, של נוזלים ואוכל. אני לא חושב שאני אוכל מעט מדי, או שהקיבה שלי ''קטנה מדי'', כי עובדה שלמרות שירדתי די הרבה במשקל, אני עדיין סובל מעודף משקל [160/95]. עשיתי שיקוף, ואין בקע סרעפתי. האם שמעת על מקרה כזה? מה היית ממליץ לי? [חוץ מהמלצה ''תפסיק לאכול''?] תודה רבה אביב

שלום לך רק היום חזרתי מבידוד . האם אתה מקבל מולטיויטמינים . תבדוק אם חסר לך ויטמין B1 תוכל לקבל זריקה אחת ואם סיבה היא חוסר ויטמין B1 הכל חולף תוכל מספר שעות . אם הבעיה היא לא חוסר ויטמיטן B1 קודם תרוקן הטבעת . אם לא מסתדר תבצע אנדוסקופיה ותבדוק אם יש קינק בשרוול? יום טוב ד"ר ג'זמאוי ג'מאל

תודה דר' אבדוק ויטמין B1. מה זה קינק בשרוול? ניסיתי לחפש על זה מידע ולא מצאתי

האם ידוע טיפול לא תרופתי (איזה?) שנמצא יעיל לקשישה (85) משכילה, שזיכרונה לעניינים מיידיים או קרובים נפגע באופן ברור, אך שאר כישוריה האינטלקטואליים נותרו טובים?

צריך קודם לאבחן אצל רופא מה המקור של בעיית הזכרון. באם, למשל, מדובר בתסמונת האמנסטית, אזי שטיפול בתיאמין (ויטמין בי 1; זהו ויטמין, לא תרופה) עוזר בכ50 אחוז מהחולים שאינם מפתחים תסמונת כרונית (אשר הכרוניקה בזה היא בעלת אבחון וחיזוי פרוגנוזה גרועים). ישנם מעבדות זכרון הפרושות ברחבי הארץ ששם כמדומני גם מאבחנים וגם, כמובן, נותנים טיפול, למשל על ידי משחקי מחשב המעלים לאחר תקופה קצרה את רמת הזיכרון. איני יודע מה המחירים של ביקור וטיפול במרפאות זיכרון אלו, אך יתכן שזה יקר. אפשר לנסות קודם כל, בחינם, אפליקציות של משחקים לשיפור הזיכרון. פשוט לכתוב בגוגל ״משחק לשיפור הזכרון״, ואת תראי אפילו כבר בתוצאה הראשונה תוצאות שאולי יוכלו להתאים. לא לכולם מתאים טיפול באמצעות משחקים, וזה גם דורש מחלק מהאנשים הרבה סבלנות, אז תנסו אולי להתחיל עם זה, אף שכדאי מאוד לפנות לרופא שיאבחן את מקור הבעייה ויציע טיפול רפואי, אשר בהרבה מקרים מועיל יותר מטיפול עצמי. בהצלחה!

ממליץ פניה לרופא פסיכיאטר שיאבחן ויטפל.

שלום, אני 6 שנים לאחר ניתוח מעקף קיבה, שומרת על המשקל. כעת בהריון שבוע 16 ללא עליה במשקל. בשבועות האחרונים הקאות לאחר ארוחות בכמות סבירה שקודם יכולתי לאכול בלי בעיה. לא מדובר בבחילות/הקאות רגילות של הריון. האם מדובר בתופעה נורמלית לאחר ניתוח כזה?

שלום לך הריון יכול לגרום לבחילות והקאות .ממליץ הערכת רופאת נשים . גם ניתוח מעקף יכול לגרום לבחילות והקאות . יש סיבות אחרות להקאות. ממליץ גם שתפני למרפאת השמנת יתר לצורך קבלת אנמנזה, בדיקה גופנית , המלצה על בדיקות מצעבדה , בירור מתן מולטיוטיטמינים והחלטה על המשך בירור. מנותחים שלא מקבלים ויטמינים לאחר ניתוח בריאטרי לפעמים רמת ויטמין B1 יורדת אצלם וגורמת להקאות . בהצלחה