לא רק מרק עוף ושום: תרופות סבתא נגד הצטננות

(17)
לדרג

חורף. הגרון שורף והאף דולף, אבל אל דאגה, אם לא מדובר באומיקרון, קיימות תרופות סבתא סודיות וטבעיות שעובדות! קבלו את המדריך המלא לתרופות סבתא לחורף

מאת: סתיו שינדלר - מערכת דוקטורס

המונח "תרופת סבתא" מחזיר אותנו בחזרה לילדות, לאותם ימים שלא הרגשנו טוב, וסבתא התעקשה שנאכל שילובים מוזרים של מיני שמנים, עלים, שום, לימון ועוד מאכלים שאהבנו לשנוא. אז נכון שאז לא היינו בעניין, אבל עכשיו זה כבר ברור שאין כמו תרופות סבתא לחורף בריא: הכנו לכם חמש תרופות סבתא שיוציאו אתכם מהמיטה במהירות האור.

גוגל מוגל - המעלימה הרשמית של כאבי הגרון

למרות שלמרבה הפלא לא מדובר בשם של כישוף (כמו שהאמנו בתור ילדים), בתרופה הטבעית הזו גלומות יכולות קוסמיות שעולות על כל דמיון. גוגל מוגל (בפולנית: Kogel Mogel) היא תרופה מסורתית ועתיקה שמתגלגלת מפה לאוזן החל מהמאה ה-17 ומקורה במטבח היהודי-פולני.

מדובר בתרופה טבעית שמורכבת ממשקה ביצים ומטפלת בתסמינים של צינון, כגון: כאבי גרון, צרידות, שיעול ועוד. המתכון לתרופה די פשוט: מקציפים חמישה חלמוני ביצים יחד עם תוספת חלב, וממתיק לפי בחירתכם (סוכר, דבש או סטיביה).

טיפ מסבתא: נו שוין, רק עכשיו נזכרתם בתרופת הפלא? סבתא רבא שלי היתה נותנת אותה לילדי הכפר בפולניה. מומלץ לשתות את התרופה כמה פעמים במהלך יום או יומיים, ומהר מאוד תשכחו שהייתם חולים.

שום - האנטיביוטיקה של הטבע

איך סבתא שלנו היתה אומרת? "מי צריך אנטיביוטיקה כשיש שום", והיא אכן צדקה. כבר שנים שמחקרים ממליצים לצרוך שום נגד דלקות, הצטננות, מחלות לב, עקיצות והכשות, בעיות בכליות, בנשימה ונגד קרישי דם. המרכיב הבולט ביותר בשום הוא חומצת אמינו שנקראת אליאין, ובנוסף השום מכיל גופרית, זרחן, ויטמין A, ויטמין B1, ויטמין B3, ויטמין C ועוד. השום הוא חלק מהרפואה הטבעית כבר 5,000 שנה, ביוון העתיקה אף טענו כי הוא מנקה את העורקים. טיפ מסבתא: "הנה הוכחה חיה שכל השנים האלה צדקתי! תאכלו שלושה שיני שום ביום ותראו שכל החיידקים (יימח שמם) יברחו מכם כמו מאריה זועם".

שום

מרק עוף - הפניצילין היהודי

גם מרק העוף הגיע מהמטבח היהודי המזרח אירופאי ומוכר כאחת מתרופות הסבתא היעילות ביותר לטיפול בשפעת, הצטננות וזיהומים שונים בדרכי הנשימה. מחקרים לאורך השנים שחקרו מספר מתכונים של המרק הוכיחו כי הוא מרפא מחלות בדרכי הנשימה העליונות.

הסוד שלו הוא השילוב של בישול העוף יחד עם הירקות ועשבי התבלין, שכל אחד מהם מוסיף את הערכים התזונתיים שלו: העוף מביא עמו חומצות אמינו, הגזר מפריש ויטמין A שמחזק את מערכת החיסון, הפטרוזיליה מוסיפה סיבים תזונתיים.

טיפ מסבתא: "בלי קשר לשפעת, את המרק תכינו בכל חורף, פארשטאנד? הוא עוזר למנוע חיידקים. אני ממליצה להוסיף פטרוזיליה בנדיבות, היא מקפיצה את הטעם של המרק".

ג'ינג'ר - קסם שמעלים את כאבי הבטן

מדובר באחת מהתרופות הטבעיות הקסומות ביותר. ג'ינג'ר - ובעברית זנגביל - משמש כצמח מרפא בארצות המזרח ובארצות ערב מדורי דורות. הוא מסייע להקלה על נפיחות בבטן, כאבי בטן ובחילות, והוא טוב גם לכאבי גרון. תוכלו לחתוך ממנו חתיכות ולשים בתה, ותוכלו גם לאכול אותו בשלמותו (אם אתם מספיק אמיצים כי טעמו חריף למדי).

ג'ינג'ר

טיפ מסבתא: "אז מה אם האסיאתיים ומדינות ערב השתמשו בו לפני האירופאים? אין יום שאני לא מכניסה אותו לתה שלי. בזכותו הגעתי לגיל 100".

שמן מנטה - תזכירו לנו מה זה "כאב ראש"?

הצינון מביא עמו הרבה פעמים כאבי ראש בלתי נסבלים, ותרופה טבעית נפלאה להעלמתו היא שמן המנטה. מדובר בשמן אתרי, שניתן למרוח אותו על הרקות כדי לשכך את כאבי הראש. כל פעם כשאתם מרגישים כאב כזה, טפטפו טיפות בודדות על הרקות ועסו אותן, חיזרו על הפעולה מספר פעמים ביום ותגלו שכאבי הראש נעלמים אט אט.

טיפ מסבתא: "אוי כמה שאני אוהבת את ריח המנטה המשכר... אני מקדימה תרופה למכה ומורחת אותו כמה פעמים בכל יום. בגלל זה גם בגיל 100 אין לי שום כאבים בראש!".

טיפות מנטה

מה היה לנו? בעיקר ההבנה שהטבע הנפלא העניק לנו תרופות קסומות ונקיות מכימיקלים, שעברו מפה לאוזן במשך אלפי שנים. הן ירפאו את כאבי הגרון והצינון שלכם, יילחמו בכאבי הבטן ובמערכת העיכול ויעבירו את כאבי הראש המעיקים. שורה תחתונה? אנטיביוטיקה אמורה להיות הפתרון האחרון שלכם במציאות שבה קיים מגוון רחב של תרופות טבעיות ומדהימות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום