רגישות לפרוקטוז: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

סיבות אפשריות ומצבים דומים לרגישות לפרוקטוז

מחלות תת ספיגה - תמונת המחשה
מחלות תת ספיגה מחלות רבות עלולות להביא למצב של תת-ספיגה (כגון צליאק וקרוהן). מתי יש לחשוד בתת-ספיגה? ה...
אלרגולוגיה ואימונולוגיה - תמונת המחשה
אלרגולוגיה ואימונולוגיה סובלים מתפרחת שמלווה בגירוד עז וממושך? ייתכן שאתם סובלים מאורטיקריה כרונית (סרפדת) העלו...
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל לרגישות לפרוקטוז?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

רגישות לפרוקטוז: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

תודה רבה לתשובה לשאלתך מדוע אני בוחרת לקחת מולטיויטמין כיוון -ראשית אני רגישה לפרוקטוז ,ולקטוז אשה עסוקה ולא מספיקה לאכול מאכלים שמכילים ויטמינים ומינרלים הרצויים לגוף,,לכן חשבתי לקחת מולטיויטמין כדי להשלים את מה שחסר, ואשמח לקבל ממך המלצה של מולטיויטמין תודה רבה מאוד למענה שרי

שלום שרי, רגישות לפרוקטוז לא חושפת אותך לחסרים תזונתיים- את יכולה לקבל הכל מירקות, ויש פירות שמכילים יחס נמוך יותר של פרוקטוז- כך שאין בעיה ומחסור שם. לגבי לקטוז- לא אומר שאי אפשר לאכול מוצרי חלב- לדוגמה גבינה צהובה, קוטג' ויוגרט מכילים יחסית מעט לקטוז- וגם אפשר לקחת אנזים בנוכחות מוצרי חלב כדי להקל. החסר המשמעותי בגלל אי אכילת מוצרי חלב זה סידן- והוא לא נמצא בכמות מספקת בתוספים. לגבי אי אכילה מסודרת- אז אין שום הוכחה שנטילת מולטיוימין מחליפה אכילה מסודרת או מונעת חסרים. לכן במקרה הזה כל תוסף מולטיויטמין יהיה לא מספק בכל מקרה, וממליצה לפנות לייעוץ פרטני אצל דיאטנית שתוכל לעזור לך לארגן את היום שלך מבחינת תזונה ולהגיע לפתרונות באוכל ולא בתוסף שלא הוכח כמועיל. בברכה,דנה

היי שרי, בנושא ויטמינים ומינרלים, אני מאוד מסכים איתלך לגבי חשיבותם לגוף. באופן אישי אני ממליץ על דנסיטי הסידן האמורפי, שהוא תוסף סידן הנספג בגוף פי 2 יותר מכל שאר תוספי הסידן הקיימים בשוק. לגבי חשיבות הסידן לגופנו, את לבטח יודעת בכמה תהליכים הוא משתתף ומהי חשיבותו לבריאות העצמות והשיניים.

תודה ליובל האם אתה מייצג את חברה דנסיטי? אנ י מתעניינת במולטיויטמין ולא רק בסידן בלבד

היי שרי, אני לא מייצג את דנסיטי. שמעתי עליו מחבר בחדר הכושר והוא סייע לי לחזור לאימונים מהר לאחר שברי מאמץ. אני לא יודע מה בדיוק החברה מציעה, אבל אצרף לך קישור. https://www.density-calcium.co.il/

שלום אני מרגיש תסמיני גזים קשים לאחר אכילת פירות וחלב. עשיתי בדיקת נשיפה ללקטוז והיא יצאה חיובית. לא עשיתי בדיקה לפרוקטוז, מאחר המעטה בפרוקטוז ולקטוז העלימה את הבעיות. הרופא משפחה אמר שזה מאוד מוזר שהרגישות לשני הסוכרים הופיעה באותה התקופה. האם זה מקרה סביר או שיכול להיות הסבר אחר? או שנגזר עלי להמעיט בפרוקטוז?

שלום, יכולה להיות אי סבילות לשני הסוכרים הללו במקביל, אם כי יש לשלול סיבות אחרות בהן הביטוי הקליני הוא של תפיחות בטנית ואי סבילות לסוכרים אך קיימת סיבה משותפת אחת כגון מחלת צליאק (ניתן לבדוק בבדיקת דם), שגשוג יתר של חיידקי המעי הדק (נבדק תבחין נשיפה), דלקת של המעי וכו’. תרגיש טוב ד״ר שניר

שלום רב, לפני שנתיים אובחנתי ( לאחר הרבה בדיקות) כסובל ממעי רגיש. בבדיקות שערכתי לאחרונה נמצאה אי סבילות ללקטוז ולאחר מכן אי סבילות לפרוקטוז.. עם אי סבילות ללקטוז למדתי להתמודד עם פרוקטוז זה חדש ומתוך למידת הנושא יש ל 2 שאלות: 1. מצוין שסוכר לבן מכיל פרוקטוז, אם כך עם איזה ממתיק מומלץ להשתמש? 2. מצוין בכמה מקומות כי גם חיטה מכילה פרוקטונים ויש להימנע. האם לחם, פסטה ומוצריהם אסורים או יש להימנע מהם?

שלום רב, גלוקוז מסייע לספיגה של פרוקטוז. מאכלים המכילים כמות שווה או גדולה של גלוקוז ביחס לפרוקטוז לרוב נסבלים היטב. מסיבה זו לדוגמה למרות שפירות מכילים פרוקטוז, חלק מהפירות מותרים לאכילה וחלק אסורים. לשאלתך, סוכר לבן מכיל יחידה של גלוקוז ויחידה של פרוקטוז ולכן לא מהווה בעיה. פרוקטנים מרוכבים מיחידות של פרוקטוז עם סיומת של גלוקוז. הם לא נספגים או מתפרקים במעי הדק אלא רק באמצעות חיידקים הנמצאים במעי הגס. כאשר פרוקטוז ופרוקטנים מהמזון מגיעים למעי הגס הם יוצרים עומס וקרקע לתסיסה של חיידקים המנצלים את הפרוקטוז. מסיבה זו מומלץ לצמצם צריכת פרוקטנים, אך מזונות מתועשים המכילים אינולין לדוגמה (סוג של פרוקטן) לא נחשבים בעייתיים. יחד עם זאת, כמובן שיש להתייחס לתוצאות מבחן הנשיפה שלך ומידת אי הסבילות בביצוע ההגבלות התזונתיות ובניית תפריט מותאם. בברכה, אורלי מנירב דיאטנית קלינית וגסטרו www.orlydiet.co.il

תודה על התשובה המפורטת לעניין פרוקטוז ופרוקטונים. נראה על פניו שצריך לחזור לתזונאית ולבנות הרכבי תזונה מחדש. ושב המון תודה!!

שלום בת 37 לפני 10 שנים התפתח מעי רגיש. בהתחלה הורדתי מוצרי חלב וקטניות וטיגון והצלחתי להתייצב. אבל בשנתייים האחרונות שמתי לב שפירות גורמים לרגישות והפסקתי שנתיים בכלל פירות פרט לחצי בננה ביום. כעת גם אם אוכלת פרוסת אבטיח זה מגיב ברגישות בבטן המון גזים ושלשולים. רציתי לדעת האם אפשר להחזיר את היכולת לאכול פרוקטוז. אם נניח בהדרגה אעשה חשיפה ואאכל קובית אבטיח ולמחרת שתי קוביות וכו האם בהדרגה הגוך יכול להחזיר את היכולת לאכול פרוקטוז בלי להגיב לא טוב? כמו כן האם העובדה שבמשך שנתיים לא אוכלים פירות ומעט יחסית ירקות וגם צממצתי מאוד את סוגי המזון גורמת לכך שהגוף פחות יודע לעכל מאכלים חדשים וצריך בהדרגה לחשוף אותו? תודה

שלום סביר להניח שאת אכן סובלת מאי סבילות לפרוקטוז. בניגוד ללקטוז, ספיגת הפרוקוןז תלויה בספיגת הגלוקוז, ולכן היחס בניהם בדיאטה הינו משמעותי. אם כלל אפשר להחזיר יכולת לספוג פרוקטוז ביעילות- אין תשובה חד משמעית, אך ניתן לפנות לדיאטנית מנוסה בתחום הIBS ולנסות בדרך אלמנציה להחזיר פרות לדיאטה כמו יש לבחון האם לא התפתחו חסרים בויטאמינים עקב מיעוט צריכת הירקות והפרות, וזאת שוב תוך התייעצות עם דיאטנית