עיצוב שפתי הפות והצערת הנרתיק

(0)
לדרג
תוכן מקודם

ניתן לתקן מצבים בהם שפתי הפות מוגדלות אסימטריות מלידה, מתדלדלות עם השנים או עקב לידות.מצבים אלה עלולים לפגוע בהנאה ביחסי המין ולהפחית את תחושת הבטחון העצמי. ניתוח פלסטי וגינלי עשוי לשפר את המצב.

רופא גינקולוגיה ומיילדות (נשים)
052-3670383

תחום הפלסטיקה הווגינלית התפתח מאוד בשנים האחרונות ומציע כיום גם ניתוחים וטיפולים שונים, שמטרתם להצעיר את הנרתיק ו/או לעצב את שפתי הפות. פלסטיקה וגינלית היא תחום ברפואה הפלסטית, המתמקד בטיפולים וניתוחים שמטרתם לשפר את האסתטיקה ולהצעיר את איברי המין. כיום, כשמדברים על פלסטיקה וגינלית, מתייחסים בעיקר לטיפולים וניתוחים נשיים, שמטרתם כאמור לחדש ולהצעיר את מראה איבר המין הנשי. עם זאת, ניתן לומר כי התפתחות התחום החלה לפני כ-20 שנה דווקא מהכיוון הגברי - המצאת הוויאגרה!

ההסבר לכך נעוץ בעובדה שבאופן כללי, תהליך ההזדקנות הטבעי אצל גברים ונשים מתרחש בשני מסלולים מגבילים: בסביבות גיל 40 מתחילים בקרב שני המינים שינויים הורמונליים ואסתטיים. ניכר כי באופן כללי, תהליך ההזדקנות הטבעי בקרב גברים ונשים, מתרחש בשני מסלולים מקבילים. כאמור, המצאת הוויאגרה שינתה את האיזון הזה, מאחר שהעניקה לגברים שנמצאים במסלול הזדקנות את האפשרות להמשיך לתפקד כצעירים בשנות ה-20 לחייהם, ובכך יצרה למעשה "תגובת שרשרת" שהובילה את הנשים לחפש דרכים כדי "להתאים את עצמן".

אילוסטרציה/שאטרסטוק/את הכי יפה שנעים לך

למי מיועדת פלסטיקה וגינלית?

מבחינות רבות, תחום הפלסטיקה הווגינלית אינו שונה בהרבה מתחומי הפלסטיקה האחרים (ניתוחים פלסטיים, הגדלות חזה, מתיחות פנים וכו'). בראש ובראשונה, פלסטיקה וגינלית מיועדת לנשים המעוניינות להצעיר או לשפר את מראה איבר המין שלהן. כמו גם נשים בעלות שיפתי פות מוגדלות ואסימטריות מלידה.

לרוב, מדובר בנשים בתחילת גיל המעבר שסיימו את פרק הלידות בחייהן ו/או לאחר ירידה משמעותית במשקל - מצבים שגורמים לשינויים שונים במראה הפות, כגון: פיגמנטציה, הידלדלות וצניחה של השפתיים הגדולות והקטנות, צלקות (למשל: כתוצאה מחתכים בלידה), התרחבות של הנרתיק ועוד.

ניתוח מתיחת השפתיים הגדולות

השפתיים הגדולות של הפות הן החלק ההומולוגי (הדומה) לשק האשכים הגברי. בדומה לשק האשכים, גם השפתיים הגדולות מידלדלות עם השנים ו"צונחות". כדי לתקן את הצניחה, ניתן לבצע ניתוח למתיחת השפתיים הגדולות - ניתוח שדומה במהותו למתיחת בטן או מתיחת פנים. במהלך הניתוח, מורידים את העור העודף וכך מותחים.

ניתוח לקיצור שפתי הפות

בעבר ניסו לקבוע סטנדרט שיגדיר את האורך האסתטי האידיאלי של השפתיים הקטנות של הפות (אורך השפה - המרחק מהבסיס עד לקצה). נקבע כי האורך המקסימלי הוא כ- 3.5 ס"מ, קביעה שנותרה עד היום.

במקרים שבהם אורך השפה עולה על 3.5 ס"מ, ניתן לבצע ניתוח לקיצור שפתיים. אולם רוב הנשים העוברות ניתוח לקיצור שפתי הפות הקטנות, התלוננו על אסימטריה של השפתיים ו/או עובדת היותן מוגדלות. לאחר הניתוח החזרה לשגרה תחול בין שלושה עד חמישה ימים וקיום יחסים לאחר חודש.

ניתוח להצרת הנרתיק

במהלך הלידה, הנרתיק מתרחב באופן טבעי, כדי לאפשר את יציאת היילוד. עם זאת, גם לאחר הלידה, הנרתיק אינו שב באופן מלא למצבו הקודם. ההתרחבות הולכת וגדלה ביחס ישיר למספר הלידות, באופן שפוגם לעיתים בהנאה מיחסי מין, כתוצאה מהיעדר חיכוך. כדי להצר את הנרתיק שהתרחב, ניתן לבצע ניתוח להצרת נרתיק, שבמהלכו מסירים חלק מהנרתיק ומחברים אותו מחדש כדי לקבל את הרוחב הרצוי.

ניתוח למניעת "vaginal wind"

תופעה נוספת - הנחשבת שכיחה לאחר לידות, אך כמעט שלא מדברים עליה - נקראת " vaginal wind ". מדובר בתופעה שבה במהלך קיום יחסי מין משתחררות מהפות "נפיחות" רועשות, שלרוב גורמות למבוכה גדולה, פוגעות בהנאה מקיום יחסי המין ובדימוי העצמי של האישה.

תופעה זו נגרמת אף היא כתוצאה מכך שהנרתיק מדולדל יותר לאחר הלידות, מה שמאפשר כניסת אוויר בזמן ה"פמפום" (הכניסה והיציאה של הפין). האוויר חודר אל הפות, מנפח אותו ומשתחרר החוצה בחזרה, תוך השמעת רעש הנפיחה. הטיפול בבעיה מביכה זו מתאפשר באמצעות ניתוח להצרת הנרתיק.

שאיבת שומן מגבעת וונוס- Mons-pubis

גבעת וונוס היא מעין גבעה הממוקמת מעל הנרתיק ומלאה בתאי שומן. גבעה הזו בולטת ונראית כלפי חוץ, למשל בעת שלובשים מכנסי טייץ. במקרה כזה, ניתן לבצע שאיבת שומן ייעודית, שבמהלכה שואבים מה- Mons-pubis כ-250-350 סמ"ק. מכיוון שמדובר באזור אלסטי וגמיש מאוד, לאחר שאיבת השומן העור מתהדק חזרה ואין צורך לבצע מתיחת עור.

אסתטיקה של פי הטבעת

אזור נוסף שמטפלים בו במסגרת הפלסטיקה הווגינלית הוא פי הטבעת.

  • הסרת עודפי עור: כ-80% מהנשים מפתחות במהלך ההריון טחורים. על אף שהטחורים נעלמים לרוב אחרי הלידה, לעיתים רבות נותרים עודפי עור שבולטים החוצה בצורה בלתי אסתטית. באמצעות הטיפול ניתן להסירם.
  • הבהרת פיגמנטציה- סקין טאגס: במהלך ההריון, יש נטייה להיפר פיגמנטציה בשלושה אזורים עיקריים: סביב הפטמות, במרכז הבטן (פס אופקי מהטבור כלפי מטה) ובפי הטבעת. בעוד שהפיגמנטציה סביב הפטמות ובאזור הבטן מתבהרת בדרך כלל לאחר הלידה, הרי שאזור פי הטבעת אינו מתבהר ונותר כהה. כדי להבהיר את האזור, נעשה שימוש בחומר ייעודי על בסיס הידרוקינון, שנרקח באופן אישי עבור הח"מ. את החומר מורחים באזור פי הטבעת במשך כשלושה שבועות. החומר מבצע פילינג עדין באזור ובכך מבהיר אותו ומשיב לו את הגוון הבריא והיפה.

לסיכום: תחום הפלסטיקה הווגינלית כולל מגוון ניתוחים וטיפולים אסתטיים, שמטרתם לשפר ולהצעיר את מראה הפות והנרתיק, ש"נפגעו" במהלך השנים כתוצאה מלידות ו/או שינויים קיצוניים במשקל ותופעות תורשתיות.

ד"ר עמוס שפירא הוא מנהל היחידה לפלסטיקה וגינלית במרכז הרפואי עתידים בת"א.

 

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום