אורטוקין: טיפול חדש על הפרק

(3)
לדרג

שיטת אורטוקין היא טיפול ביולוגי המסייע לגוף להילחם בדלקות כרוניות במערכת השלד. זאת באמצעות הפקת נסיוב של חלבונים מדם החולה שמוזרק לגוף ונלחם בדלקת

מאת: מערכת zap doctors

כאבים כרוניים במערכת השלד נובעים מסיבות שונות וגורמים לכאבים כרוניים בדרגות חומרה משתנות, המקשים מאוד על תפקודו של הסובל מהן. תחלואה זו במערכת השלד היא נפוצה מאוד: ישנן יותר מ70- מחלות מפרקים, ולצידן עוד מחלות הגורמות לכאבים במערכת השלד. מחלות המפרקים המוכרות והנפוצות יותר הן דלקת מפרקים ניוונית (שחיקת סחוס), מחלות הדיסק הבין חולייתי בעמוד השדרה, דלקת מפרקים ריאקטיבית, דלקות כרוניות בגידים, דלקת במפרקי החוליות בעמוד השדרה, דלקת מפרקים שגרונית, שיגדון ופיברומיאלגיה ועוד. בנוסף, ישנן מחלות ניווניות רבות המלוות בדלקות וכאבי מפרקים, ביניהן ניוון שרירים ו-ALS, וכן מחלות אוטואימוניות שונות המלווות בדלקות ובכאבי מפרקים כגון זאבת, תסמונת רייטר, המוכרומטוזיס ועוד.

דלקות מפרקים
דלקות מפרקים

לעצור את התהליך הדלקתי

דלקות כרוניות במערכת השלד גורמות לכאב כרוני קשה הפוגע ביכולת התנועה, בתפקודו הנפשי ובתפקודו הפיזי של הסובל מהן. מרפאות כאב וכן ראומוטלוגים ואורתופדים מנסים לסייע לסובלים מכאב כרוני בדרכים מגוונות ושונות. לכל אלה הצטרפה לאחרונה שיטה נוספת, חדשה בישראל, המכונה שיטת ACSautologus) conditioned serum) ובשמה המסחרי אורטוקין.

"מדובר בבשורה של ממש עבור הסובלים מדלקות מפרקים", אומר ד"ר רון ארבל, מומחה לכירורגיה אורתופדית ופגיעות ספורט, שכהן כיו"ר החברה לרפואת ספורט של ההסתדרות הרפואית והינו אחראי על המרכז לרפואת ספורט וכירורגיה ארטרוסקופית במרכז רפואי תל אביב ע"ש סוראסקי (איכילוב), "טיפול בשיטת אורטוקין מסייע באופן יעיל, מקיף, מיידי וארוך טווח למי שמסתייע בו.

"הטיפול בשיטה מתבצע באירופה מאז 1997 בהצלחה רבה. מחקרים רבים שנערכו הוכיחו כי הטיפול מפחית דרסטית את רמות הכאב ומגדיל משמעותית את יכולת התנועה והתפקוד של המפרקים החולים, ואף מאט תהליכים של שחיקת סחוס המלווים דלקת מפרקים. באמצעות הטיפול באורטוקין ניתן להאט את שחיקת הסחוס במפרק, להפחית את רמת הכאב, לעצור את התהליך הדלקתי ולשפר את יכולת התנועה והתפקוד של המפרק וזאת ללא תופעות לוואי. מחקרים רבים מצביעים על כך כי הטיפול באורטוקין יעיל יותר מטיפולים אחרים הקיימים כיום, ומשך זמן ההשפעה שלו ארוך יותר".

הגוף מרפא את עצמו

אורטוקין הוא טיפול ביולוגי, שבאמצעותו מסתייעים בחומרים שמייצר גוף האדם כדי לטפל בתחלואה הקשורה למפרקים. "השיטה מבוססת על העיקרון לפיו הגוף מרפא את עצמו בצורה היעילה ביותר, ואנשי הרפואה יכולים לסייע לו בכך ולהשתמש בו לשם ייעול התהליך ויישומו בצורה מיטבית", מסביר ד"ר ארבל. "במסגרת הטיפול נלקח דם מווריד החולה, ומהדם הזה מופקים פקטורים המסייעים להפחתת הדלקת והכאבים. ברגע שנוצרת דלקת מפרקים כרונית, גוף האדם מייצר חלבונים נוגדי דלקת וחלבוני הגנה נוספים. במסגרת טכנולוגיית אורטוקין מופק מדם החולה סרום אשר מכיל את אותם חלבונים נוגדי דלקת וחלבוני הגנה המצויים בתאיו. היתרון של שיטה זו הוא שיפור היכולת של הגוף להילחם בדלקת ובכאב. הסרום המופק מכיל כמות גדולה בהרבה של פקטורים אנטי דלקתיים ופקטורי גדילה טבעיים שהגוף מייצר: הוא מכיל פקטורים אנטי דלקתיים בכמות של 140% יותר ממה שהגוף מסוגל לייצר ו-200% יותר פקטורי גדילה".

את הסרום המכיל את הכמות הגבוהה של נוגדי הדלקת מזריקים חזרה לגוף,(מפרק דלקתי, גיד דלקתי, חלל עמוד השדרה ועוד) שלא מזהה אותו כגורם זר מאחר שהוא מכיל תוצרים שהופקו ממנו. מסיבה זו הגוף לא דוחה אותם ו/או מפתח תופעות לוואי כלשהן, ועם חזרתם לאזור החולה מצליחים החומרים הללו להילחם בגורמים בגוף אשר מאיצים את התהליך הדלקתי וגורמים לשחיקת הסחוס או לפגיעה בגידים. "מדובר, למעשה, בטיפול טבעי לעצירת הדלקת, המונע את התקדמות המחלה", מדגיש ד"ר ארבל. "יש כאן שכלול של תהליך טבעי בגוף, סיוע למערך ההגנה ולמלחמה של הגוף במחלה. הגוף עצמו לא מסוגל לייצר כמות כה גבוהה של מרכיבים חיוניים להחלמה, וגם איננו מסוגל לרכז ולמקד אותם באופן יעיל במקום החולה. האורטוקין, למעשה, מאפשר לעשות זאת וכך מייעל את פעילותו הטבעית של הגוף".

מטופלים המעוניינים לעבור טיפול באורטוקין, לאחר לקיחת הדם והכנת הפקטורים להזרקה, יקבלו 5 זריקות עוקבות של הפקטורים לאזור החולה בתדירות של בין אחת ליום לאחת לשבוע. לפי ד"ר ארבל, לאחר הטיפול (5 הזרקות), חלק מהחולים ידווחו על שיפור מוקדם (סמוך להזרקה) ואצל חלקם יהיה שיפור עד תקופה של 3 חודשים מהטיפול. הטיפול לא כרוך באשפוז, בהכנה או במעקב מיוחדים, אולם ד"ר ארבל ממליץ על טיפול פיזיותרפי נלווה שיסייע להצלחת הטיפול, וכן ממליץ להימנע מפעילות ספורטיבית מאומצת במהלכו. קיימים דיווחים על השפעה טובה שנמשכת גם שלש שנים מהטיפול. במידה וחלה נסיגה בהטבה במצבו של המטופל, ניתן לחזור שנית על הטיפול. אין כל הגבלה על כמות הטיפולים שאפשר לקבל.

בואו לדבר על זה בפורום דלקות מפרקים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום