בדיקת א.ק.ג.
דיון מתוך פורום קרדיולוגיה - כללי
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום. אניבן 42 ובריא בד"כ (כמו שאומרים הרופאים). לפני מספר שנים היה לי אירוע של הפרעת קצב שאובחנה כפרפור פרוזדורים . מאז הכל בסדר. לפני יומיים הרגשתי בלילה שהדופק שלי אינו סדיר והיה לי קצת קשה לנשום. בבוקר הלכתי לקופ"ח ועשיתי בדיקת א.ק.ג. והתגלה : " פרפור פרוזדורים, קצב ממוצע של 90 פעימות לדקה, ללא סימני איסכמיה חריפה". הרופא התלבט אם לאשפז אותי ובסוף החליט לטפל בי בעזרת כדור בשם ריתמקס. עכשיו אני מרגיש טוב (אני חושב) אבל אני מפחד. האם אני מפחד בצדק? האם יש לי ממה לפחד? הרופא בעצמו היה נראה מודאג. אני אמנם מרגיש טוב אבל קצת חסר מנוחה ולא ישן כל כך טוב בלילה. ומה זה ריתמקס? אף אחד במשפחתי או בין חבריי לא מכיר את הכדור הזה.
ממליץ לבצע את הבירור הבא: 1. אקו לב 2. תפקודי בלוטת התריס 3. לוודא שהפרעת הקצב לא קשורה לצריכה גדולה ומרוכזת של אלכוהול 4. להתחיל (באם לא הותחל בעבר) טיפול באספירין ריתמקס הוא טיפול תרופתי שבא למנוע חזרה של ארועי פרפור פרוזדורים. תודה