כחודש לאחר צינטור
דיון מתוך פורום קרדיולוגיה - כללי
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לפני חודש בעקבות איסכמיה במאמץ בלבד ,וכולסטרול גבוהה- עברתי צינטור מתוכנן שבמהלכו הותקנו לי 2 סטנטים רגילים (vision 12 mm , 18 mm). הראשון בעורק צירקומפלקס -היתה היצרות 99% בענף מרגינלי משני. השני עורק כלילי ימני במוצא ענף rpda היתה היצרות 60. שאלותי :1. המצנטר ממליץ על פלאויקס 3 חודשים ואילו הקרדיולוג לחודש בלבד ? 2. לעיתים יש לי גרויים מעין צביטות קלות בחזה ,מה המשמעות? 3. האם יש דרך למנוע רסטנוסיס ? תודה
1. הזמן המינמלי הנדרש הוא חודש. טיפול ממושך יותר מגן באופן כללי מפני תחלואה קרדיוווסקולרית. במדינת ישראל פלביקס מאושר ל 3 חודשים לאחר צינתור התערבותי ולכן מומלץ לקחת לתקופה שעליה המליץ המצנתר 2. לאחר השתלת תומכן יתכנו מיחושים לא ספצפיים בחזה. באם הנ"ל יתגברו אן יופיעו בהקשר של מאמץ כדאי יהיה לפנות להירור 3. לאחר השתלת התומכן הרסטנוזיס תלןי בתגובה הביולוגית של הגוף. כן חשוב מאוד לאזן היטב את כל גורמי הסיכון כדי למנוע הופעת הצרויות חדשות אן ארועי לב חריפים תודה