שומנים בדם
דיון מתוך פורום קרדיולוגיה - כללי
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ד"ר שלום, לפני כחודש וחצי עברתי ניתוח מעקפים. השבוע רופאת המשפחה ביקשה שאעשה בדיקות דם. הבדיקות הינן תקינות, למעט הכולסטרול שערכו נמוך במיוחד - 104, (כאשר התחום הנורמלי מתחיל מ-120). כמו כן ה- LDL גם הוא נמוך במיוחד - 41, (כאשר התחום הנורמלי מתחיל מ-60). הערך התקין היחידי שקשור בכולסטרול הוא ה-LDH שערכו הוא 49. אני לוקח באופן יומי קבוע נורמיטן 12.5 (חצי כדור של 25), מיקרופירין 100, וסימבסטאטין 20. האם יכול להגרם נזק כלשהו בערכים כאלה ? האם אני צריך להוריד את המינון של הסימבסטאטין, או להפסיקו בכלל ?
כדאי להמשיך בשלב זה באותו מינון שך סימוביל ולחזור על הבדיקה לאחר התרחקות נוספת מהניתוח (בעוד חודש-חודשיים). תודה