החלפת קוצב לב
דיון מתוך פורום קרדיולוגיה - כללי
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום. אני בת 68 יש לי שני מסתמים סינטטים, וקוצב לב רגיל. בזמו האחרון אני סובלת מקשיי נשימה ועקב כך קושי בהליכה וכל מאמץ גופני אחר. הרופא מציע לי לשדרג את הקוצב ולהחליפו בקוצב מסוג CRT . ברצוני לשאול מהי פעולתו של הקוצב החדש והאם אני יכולה לצפות לשיפור במצבי, (נשימה, הליכה...)? תודה על תשובתך.
התשובה מורכבת מעט היות ויכולות להיות מספר סיבות להחמרה בהרגשתך. חשוב לשלול שאין בעיה בתפקוד המסתמים, שאין בעיה באספקת הדם ללב (הצרויות בעורקי הלב). CRT מושתל במקרים של אי ספיקת לב מתקדמת וכאשר אין גורם שניתן לטפל בו ע"י תרופות, צינתור או ניתוח. כמו כן, CRT מושתל רק במצב שבו סינכרון התכווצות הלב פגוע. אני ממליץ שתפני להערכה מסודרת (במידה ולא נעשתה) של כל הנ"ל תודה