צנטור ורטואלי
דיון מתוך פורום קרדיולוגיה - כללי
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
האם יש סיכונים לאדם חולה סכרת 2 הנוטל רק כדורים בביצוע הבדיקה, שעדין לא ידוע על בעיה קרדיולוגית כמוכן בוצע CT ראש באפריל 2006 , האם לא קרוב מדי לבצע את הצינטור הורטואלי? בעברי ביצעתי 4 פעמים CT ראות , דעתכם האם לבצע את הצינטור הורטואלי?
מתנצל על האחור בתשובה. CT קרדאלי כרוך בקרינה ובמתן חומר ניגוד על בסיס יוד. כמות החומר הניתנת היא ~ 80 מ"ל ואינה מהווה בעיה מבחינת הכליות באדם עם תפקוד כליתי תקין. מכיוון שנחשפת לקרינה בבדיקות CT קודמות, ומיכוון שבדיקות אחרות כגון מבחן מאמץ ואקו במאמץ הם בדיקות ללא חשיפה לקרינה הייתי מבצע אותן במידה שיש צורך להעריך קיום מחלת לב כלילית. תודה