Harrington Rod

דיון מתוך פורום  אורתופדיה - בעיות בעמוד השדרה

17/06/2004 | 22:35 | מאת: תמר

עברתי ניתוח גב ב 1986 בהיותי בת 14,לאחר שבתור ילדה סבלתי מעקמת קשה ולאחר שטיפולים במכשיר מקבע ובאלקטרודות לא עזרו.הושתל לי Harrington Rod(למיטב זכרוני כך הוא כונה).מאז, למעט כאבי גב לעתים די רחוקות(לעיתים עם הקרנות לרגליים) הכול תקין. יש לציין שגם עברתי 2 הריונות ולידות תקינים לחלוטין ללא שום בעיה אורטופדית. רציתי לדעת, מה הסיכוי שאצטרך להוציאו בעתיד, ובמה זה כרוך? (הניתוח במקור לווה בהחלמה די איטית).

לקריאה נוספת והעמקה
18/06/2004 | 18:15 | מאת: ברנרד

שלום תמר, אני לא רופא, אך נושא קיבוע באמצעות מסמי הרינגטון קרוב לליבי, מכיוון שעברתי ניתוח לקיבוע עמוד השדרה הגבי בשנת 1980 (בגיל 24) עקב שבר דחוס בחוליה 10 D. כל זמן שאין לד מגבלות אין צורך להויא אותם. אחד הסימפטומים שעלול להתפתח הוא הליכה שפופה. אם תגיעי למצב שלא תוכלי להרים את הראש, אולי ימליצו לך לעשות ניתוח לתיקון הקיבוע. אני מכיר אשה מצריה, Habibi suzy, שגרה באר"הב ונהלה/מנהלת אתר <http://microconn.com/scoliosis> בנושא spine arthrodesis with harrington rods. לאחר שהיא עברה את הניתוח לתיקון הקיבוע היא הפסיקה להחזיק את האתר(תחפשי בגוגל). אני סובל מהליכה שפופה. אני מתמודד עם זה באמצעות ספורט, לפחות שעתיים ביום, שחיה, התעמלות בחדר כושר, הליכה ועוד. יש מספר רופאים בארץ שמתמחים בסקוליוזיס ובטיפולים הנדרשים. המלצתי (למרות שאני לא רופא) כל זמן שאת מצליחה להסתדר בלי ניתוח, אל תחפשי צרות, זה ניתוח מאד קשה, פרוק המוטות הישנים והרכבת מוטות חדשים גם מקדימה וגם מאחורה. היום עושים קיבועים כאלה על ידי חיבור של כל חוליה עם שכנתה ולא מנסים לקבע קטע ארוך באמצעות מוט אחד. אם יש לך שאלות נוספות אל תתביישי לפנות אלי [email protected]

19/06/2004 | 19:37 | מאת:

השאלה שלך ממחישה פרט מאוד חשוב שרבים מתקשים להבינו: ניתוחי קיבוע, גם אם נעשו בגיל צעיר, מאפשרים במקרים רבים אורח חיים רגיל לחלוטין, כולל יכול להרות וללדת. לשאלתך, אים המשתל לא גורם לבעיות אין צורך להוציאו.