תופעות ועוד תופעות

דיון מתוך פורום  גסטרואנטרולוגיה - מחלות דרכי העיכול

20/10/2004 | 20:57 | מאת: א.פ

אני בת 20+ ובשנתיים האחרונות התחלתי לאט לאט לסבול מיותר ויותר בעיות בעיכול. זה התחיל בכאבים (חלשים אך מעיקים) בבטן העליונה ולאט לאט נוצרה גם בעיה של גזים, גיהוקים (גרפסים) וכאבי בטן בבטן התחתונה. בכל המקרים, כל התופעות נעלמו אחרי השירותים. הלכתי לרופא גסטרו והוא הפנה אותי לבדיקות רגישות לסוכר החלב, שהראו כי אני רגישה. לצערי, למרות האבחון, גיליתי שהתופעות האלו קורות גם לאחר שאני אוכלת ארוחות נטולות מוצרי חלב והן קרו אפילו ביום שלפני הבדיקה, בו אסור היה לי לאכול מוצרי חלב, חיטה וקטניות. לאחרונה התחלתי לקחת כדורי לקטאז, ובתחילה הם באמת הקלו על התופעות (אני לוקחת אותם בערך חודש), אך בשבוע האחרון, כשעה וחצי - שעתיים אחרי שאני לוקחת את הכדורים, אני סובלת מבחילה, וממועקה בבטן העליונה (מועקה שלא עוברת גם אחרי השירותים). בימים שאני לוקחת את הכדורים אני גם סובלת לפעמים משלשולים. ראיתי כאן באתר מאמרים על המעי הרגיז ועל אולקוס (אני נוהגת לקחת נקסין נגד כאבי מחזור כבר שנים, אבל מדובר בכדור אחד לחודש) ורציתי לדעת מה הסיכוי שיש לי אחד מהשניים האלו והאם יש מחלות נוספות שאלו התופעות שלהן. אני גם מעוניינת לדעת אלו מהמחלות האלו מושפעות ממתח נפשי, כי זה גורם אפשרי אצלי למחלות. תודה

לקריאה נוספת והעמקה
20/10/2004 | 22:23 | מאת: נורית

מנסיון של 20 שנה ברגישות ללקטוז הכי פשוט זה לא לאכול שום דבר שמכיל חלב, אפילו אם יש כף אחת חלב בעוגה, לא לאכול אותה, זה לא כל כך מסובך כמו שזה נראה במיוחד בארץ היהודים שלנו שרב המסעדות כשרות ועל כל המוצרים כתוב אם הם פרווה או לא. אם תנהגי כך לא תצטרכי בכלל את כדורי הלקטוז . ובאשר לכדורים, יש חברות שונות שמייצרות כדורי לקטוז בהרכבים שונים, יש כאלה שמייצרות כדורים שמנטרלים גם לקטוז וגם רנין שהוא שומן החלב, כי חלק מהאנשים רגישים לא רק לסוכר החלב אלא גם לשומן החלב. גם המינון הוא אינדבידואלי, יש כאלה שמספיק להם כדור אחד ויש אחרים שזקוקים לשלושה כדורים כדי לנטרל את הלקטוז, אז הכי פשוט להמנע מכל מוצרי החלב כולם, בכל כמות שהיא.

20/10/2004 | 22:29 | מאת: נורית

עוד דבר שלא הזכרתי, לפעמים מקבלים את כאבי הבטן והשילשולים לאחר אכילת מוצר שמכיל חלב רק לאחר יום, יומיים, עד 4 ימים, כי החלב יש לו תכונה שהוא שוכב במעיים מספר ימים ,לא כמו פירות שמתעכלים מייד או בשר שמתעכל תוך מספר שעות, לחלב יש זמן. אני יכולה לשתות כוס חלב ולא להרגיש כלום ולמחרת או כעבור יומיים לטפס על הקירות.

22/10/2004 | 23:03 | מאת: ד"ר אייל גל

בהחלט ייתכן שמדובר על תסמונת המעי הרגיש יחד עם אי סבילות ללקטוז (נמצאת בכ 70% מחולי התסמונת) וזו מחלה שמושפעת גם ממצבים של לחץ נפשי. ד"ר גל

23/10/2004 | 23:51 | מאת: רחל

בת 26 מזה כשנה כאבים בבטן ימנית תחתונה, לאחר בדיקות דם וביופסיה אובחן צליאק ורגישות ללקטוז. בדיאטה מתאימה כבר שנה אלא שבחודשיים האחרונים חלה שוב החמרה וכאבים באותו צד. לאחר בירור CT בטן עלה כי מדובר בהתפשלות של קטע קצר בלולאת מעי דק בבטן שמאלית תחתונה. האם זה יכול להקרין על צד ימין כאשר לא מורגשים כלל כאבים בצד שמאל? האם מחייב ניתוח, ואם כן האם ניתוח מסובך או מסוכן? האם צריך להדאיג?

מנהלי פורום גסטרואנטרולוגיה - מחלות דרכי העיכול