חשד למחלת קרוהן

דיון מתוך פורום  גסטרואנטרולוגיה - מחלות דרכי העיכול

05/01/2014 | 15:20 | מאת: שירלי

שלום, שמי שירלי ואני בת 22. מזה חמש שנים אני סובלת מכאבי בטן, בחילות, שלשולים, חום ולעיתים הקאות. בשנה וחצי האחרונות מצבי החמיר וכך גם הראו בדיקות הדם שעשיתי, CRP גבוה (90 בבדיקה האחרונה) ומדדי דלקת מובהקים שרק החמירו עם הזמן. בעקבות זה שללו את תסמונת המעי הרגיש. עברתי קולונוסקופיה וגסטרוסקופיה שיצאו תקינות וכעת אני מחכה לתור שיהיה עוד חודש וחצי לבדיקת וידאו קפסולה עקב חוסר הבחנה רשמי. הבעיה היא שבינתיים אני מאוד סובלת. חוץ מכאבים הקשורים למערכת העיכול, אני חשה לעיתים קרובות ועל בסיס יום-יומי כאבי פרקים בגב, בעמוד השדרה ובאזור האגן וכן הופיע גירויי על עורי. הייתי מספר פעמים אצל גסטרו אך היא לא אישרה התחלת טיפול רשמי עם תרופות לקרוהן עקב חוסר ההבחנה. בינתיים ניסיתי קולוטאל, ספסמלגין, פפברין ומודאל וכן טופלתי למשך שבועיים באנטיביוטיקה אך אף תרופה למעשה לא עזרה ושיפרה מצבי. אני מאוד מיואשת מהמצב ופעמים רבות מושבתת כיוון שאני כה חלשה בגלל כל התסמינים הנ"ל. האם יש אופציה שההבחנה לא תהיה לקרוהן אלא למחלה אחרת? אני חוששת כי בדיקת הקפסולה לא תניב תוצאה מתאימה ולמעשה שוב "אפול בין הכיסאות" ולא אקבל שום טיפול. רופא המשפחה שלי הציע להתחיל בטיפול בבודזון גם אם אין הבחנה רשמית לקרוהן כיוון שאני סובלת מאוד ולמעשה לא מתפקדת כמו בחורה בגילי. האם דבר זה נכון? ואם כן, אילו תופעות לוואי יש לתרופה? אשמח לתשובה, תודה רבה!

לקריאה נוספת והעמקה
05/01/2014 | 15:51 | מאת: שירלי

בנוסף, שכחתי לציין כי גם עברתי בדיקת CT ואולטרה סאונד של מערכת העיכול אך לא נמצאו דברים שמתאימים לתלונתיי למעט ציסטה בכיפת הכבד.

05/01/2014 | 15:28 | מאת: שירלי

05/01/2014 | 15:29 | מאת: שירלי

הכוונה היא שמצאו אצלי שקיעת דם של 90 ולא CRP.

אם יש אופציה שהאבחנה לא תהיה לקרוהן אלא למחלה אחרת? - יש אני חוששת כי בדיקת הקפסולה לא תניב תוצאה מתאימה ולמעשה שוב "אפול בין הכיסאות" ולא אקבל שום טיפול - אין מנוס מלהמתין לתוצאות הבדיקה רופא המשפחה שלי הציע להתחיל בטיפול בבודזון גם אם אין אבחנה רשמית לקרוהן -- לא נשמע לי רעיון טוב, עלול לטשטש תמונה של מחלתך אילו תופעות לוואי יש לתרופה? -- לבודיזון כמעט ואין תופעות לואי

מנהלי פורום גסטרואנטרולוגיה - מחלות דרכי העיכול