יצירת תנאים ללידה
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני בשבוע ה-40 להריון ועוד אין אצלי בכלל התחלה של תנאים ללידה (צירים, פתיחה, מחיקה). חברה שלי סיפרה לי שכאשר היתה במצב דומה, הרופא שלה (בצורה ידנית או אולי עם מכשיר) יצר פתיחה ולאחר כמה שעות היא ילדה. האם אתם מכירים צורה כזאת של זירוז והאם היא מומלצת. (לפי מה שאמרו לי ייתכן ואם לא יווצרו תנאים אאלץ לבצע ניתוח קיסרי)
שלום איילת ! יש דרכים רפואיים להפעלת לידה : ע"י פיטוצין, פרוסטגלנדינים, או כשיש כבר התחלת פתיחה - ע"י קילוף קרומים (סטריפינג). משתמשים בהם רק אם יש הצדקה רפואית להפעלת לידה, כי בכל התערבות - יש גם סיכון מסוים. לא כתבת מדוע אולי תצטרכי לעבור ניתוח, אבל רוב הרופאים ינסו להפעיל זירוז לפני החלטה על ניתוח. כדאי וחשוב לקבל את ההחלטה בשיתוף עם הרופא המטפל. (דרך אגב, שק ההריון אינו כמו שקית חלב עם תאריך תפוגה. יש הריונות שמסתיימים רק בסוף שבוע 42, וכל עוד העובר חש בטוב, אין הכרח להקדים את הלידה). בהצלחה, ולידה קלה !