השפעת העישון על העובר.
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, שמי לי ואני עושה עבודת חקר בנושא "השפעת העישון על עוברים" ראיתי באתר מאמר על זה, אבל זה עדין לא ענה לי על השאלה : כיצד זה משפיע על התפתחות האיברים אצל העובר? זה ברור מאילו שהעישון מזיק לעובר ולהתפתחות שלו ולקצב גדילתו, כתוב שם שהעוברים של אם מעשנת יכולים לצאת קטנים יותר, עם מחלות ריאה שונות, ואפילו עוברים מתים , אבל איך? האם זה משפיע על התפתחות האיברים אצל העובר? זה מאט את הקצב?
הי לי, לניקוטין ישנה השפעה מזיקה על השיליה. עקב העישון יש ירידה בזרימת הדם לשיליה ולכן העובר קטן לגילו ואף יכולים להיות נזקים חמורים יותר.
שלום לכולם/ן רציתי לשאול בנושא העישון - יש דעה שאומרת שאסור לגעת בסיגריות או להיות ליד מעשנים. (עישון פסיבי) האם סגריה אחת ביום יכולה לעשות נזק? האם "שאכטה " עושה נזק? תודה
באופן כללי עישון פוגע בהריון דרך מנגנון של פגיעה בדופן כלי הדם, כאשר בהריון מדובר בפגיעה באספקת הדם השליתית ולכן מתפתח פיגור בצמיחה התוך רחמית עד התפתחות מוות תוך רחמי. מידע נוסף תוכלי לקבל ברשת דרך הצלבת מידע בין עישון והריון (נסי את האתר START.CO.IL ).
אני מעשנת עד 10 סיגריות ביום. מה הסיכוי לפגיעה בעובר. מהן ההשלכות?