טיפול במבטרה - תופעות לוואי וסיכונים
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב בת 59 התחלתי טיפול ראשון מתוך ארבעה במבטרה בגלל טסיות נמוכות. מטופלת כבר 3 חודשים בסטרואידים. כל ירידה בהם מורידה טסיות. שאלתי. ממה עלי להיזהר בחודש הטיפול במבטרה. תזונה מיוחדת? המנעות מיוחדת? נכדתי אמורה לקבל חיסון פוליו. מה עלי לעשות?
עיקר תופעות הלוואי של מבטרה הן במהלך העירוי- תופעות אלרגיות כמו צמרמורת וקוצר נשימה ועל כן העירוי ניתן לאט ולאחר הכנה מיוחדת. במרבית המקרים אין פגיעה במערכת החיסון אך כיוון שאת מטופלת בסטרואידים תקופה ארוכה הייתי נמנעת ממגע עם הנכדה סביב מתן החיסון המוחלש לפוליו. אין צורך בשינוי בתזונה סביב מתן מבטרה.
תודה על תשובתך המהירה האם בכל זמן נטילת הסטרואידים יש החלשות של המערכת החיסונית? האם המבטרה אינה מחלישה את המערכת החיסונית? את המבטרה הראשונה קיבלתי אתמול. ואני עם כאבי ראש וחולשה גם היום....