קרישיות יתר
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום דר, אמי משתמשת כשנה בקלקסן בעקבות פקקת ברגל (svt). בבדיקות דם נמצא שרמת פקטור 8 גבוהה (בערך 230) ו ptt (sensitive/not sensitive) גם כן גבוה (1.75). התוצאה של בדיקת פקטור 8 נשאר גבוה במשך כל השנה למרות השימוש בקלקסן. מה המשמעות של ממצא זה ומה ניתן לעשות? תודה מראש! עדי
לא ברור לי מדוע אימך משתמשת בקלקסאן ולא בתרופה בכדורים כמו קומדין. לרמת פקטור 8 גבוהה אין משמעות קלינית במקרה זה והבדיקה אינה מושפעת מנטילת מדללי דם. לגבי לגבי יחס PTT מוגבר, יכול להעיד על נטיה ליתר קרישיות. יש לחזור על בדיקת לופוס אנטיקואגולנט בהפרש של שלושה חודשים מבהדיקה הקודמת. המקרה מורכב ודורש בדיקת המטולוג מסודרת.