טסיות נמוכות
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום,בעקבות שטפי דם מרובים ביידים וברגליים,אושפזתי בביה"ח איכילוב עם רמת טסיות שהתגלתה כ 6000. מאז שוחררתי ואני מטופלת בסטריאודים שהצליחו להעלות את הטסיות ל 12,000 אך לא מעבר לזה. עברתי אספירציה וביופסיה,אין מחלות קשות,רק התגלה כי המח עצם מדוכא ולא מייצר טסיות. הרופאים אינם בטוחים שמדובר במחלה אוטואימונית ITP.יש רעיון אחר מעבר לסטרידואידים ? תודה
במידה והאבחנה היא ITP ואין תגובה טובה לסטרואידים יש מספר אופציות לטיפול כמו IVIG, מבטרה, תרופות כמו אלטרומבופאג ורומיפלוסטין ולעיתים ממליצים על כריתת טחול. במידה ואין מדובר בITP- זה תלוי בסיבה האחרת לירידה בטסיות.