הומוציסטאין גבוה
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, אני בת 23 ויש לי ברקע שתי הפלות חוזרות, האחת עקב עובר שהפסיק להתפתח והשנייה עקב שק היריון ריק. לאחר ניסיונות כניסה להיריון במשך 8 חודשים , ניסיונות שכשלו עד כה, פניתי לפרופסור בגיניקולוגיה ועברתי בהמלצתו בדיקות לקרישיות יתר. עד כה קיבלתי תשובה להומוציסטאין- יצא לי 18.5 מיקרו מול. השאלה שלי-1. האם רמת ההומוציסטאין היא זו שמנעה כניסה להיריון בחודשים הללו? ב. אם אכנס להיריון, מה יהיה הטיפול שעליי לבצע במהלכו? 3. האם יש סכנה לעובר? תודה על המענה ;)
לפי הספרות הרפואית העדכנית אין קשר ברור בין הומוציסטאין גבוה ולסיבוכי הריון כמו הפלות חוזרות, וההמלצה העדכנית היא לא לבדוק כלל הומוציסטאין בהקשר של בירור יתר קרישיות. לכן לממצא בבדיקה שלך אין משמעות קלינית ברורה ואינו משפיע על ההמלצות לגבי הריונות נוספים.