טלסמיה
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ביצעתי בדיקות דם לטלסמיה ויצא לי תוצאה: hemoglobin a2 1.9 hemoglibim F 1.9 מכיוון שהיה חשש לטלסמיה והתורים היו רחוקים בעלי ביצע גם את הבדיקות אצלו התוצאות היו בנורמה: hemoglobin a2 2.6 hemoglibim F קטן מ0.5% רופאת הנשים ביקשה שניגש לגנטיקאי על כל מקרה, אך התור רחוק (כשאהיה בסביבות חודש 5). האם יש חשש למחלה גנטית במקרה של תוצאות כאלו וכדאי לדחוף לבדיקות מוקדמות יותר? או שניתן לחכות?
בדיקת אלקטרופורזה של המוגלובין שעשו לך ולבעלך שוללת טלסמיה בטא אבל לא טלסמיה אלפא. במידה ויש חשש לטלסמיה אצלך וגם אצל בעלך ע"פ ספירת הדם שלך וגם של בעלך כדאי לבצע בדיקה גנטית לקראת ההריון.