אספירין וקומדין -טיפול משולב
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
* שים לב! הקובץ שצורף יעלה לאתר רק לאחר אישור מנהל הפורום.
אני מעל גיל 75. אחרי צינתור אבחנתי . הרופא נתן לי אספירין 100 מ"ג לצמיתות + לחזור לקומדין 5 מ"ג ( שהופסק לפני הצינתור) . ברקע: יתר לחץ דם שנשלט היטב ע"י קרדילוק 10 מ"ג+ליפטור 40 מ"ג. אני בדרך לפרוצדורת TAVI למסתם אורטלי. משום מה, נראה לי "מפחיד" ומסוכן השילוב של אספירין וקומדין, מבחינת דימומים. האם לחשש שלי יש הצדקה רפואית ?
לקריאה נוספת והעמקה
השילוב בין אספירין וקומדין מעלה את הסיכון לדימום אך לעתים יש צורך לתת את השילוב הזה. כדאי לשקול את הסיכון מול התועלת מול הקרדיולוג המטפל.