ברזל נמוך
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
היי, אני בת 39, בריאה בד"כ,מדי שנה עורכת בדיקות דם. לפני כ- 4 חודשים בבדיקה רמת הברזל היתה 47, המוגלובין 12.6 ופריטין 28.3. בהמלצת רופאת המשפחה לקחתי ברזל למשך 3 חודשים ולאחר מכן חזרתי על ספירת הדם. הברזל אכן עלה מעט ל-65, הפריטין עלה ל- 44.8 אבל ההמוגלובין ירד ל- 12.3 האם עליי לעשות בירורים נוספים? מדוע לאחר נטילת הברזל ההמוגלובין ירד? ומדוע הברזל עלה, אך עדיין בטווח הנמוך? תודה.
המקרה גבולי כיוון שיש צורך לטפל בברזל כאשר המוגלובין נמוך ו/או פריטין נמוך מ10. במקרה שלך המוגלובין תקין ופריטין אינו מצביע על חסר ברזל משמעותי גם לפני הטיפול. לסיכום: בשלב זה אין צורך בבירור או טיפול לגבי ההמוגלובין והברזל.