פקטור XI ACT
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום דר' ברצוני להתייעץ בנוגע לבת שלי, היא צריכה ללדת בעוד כשבועיים, בלידה הקודמת שלה שהייתה מהירה מאד ומשקל התינוק גבוה יחסית 3800, נוצר שטף דם די רציני לאחר הלידה, בעקבות זאת היא נשלחה הפעם לברור קרישיות ולהלן התוצאות: INR 0.85 PTT 31 PT %129 PT SECONDS 9.8 FACTOR XI ACT 52% בנוסף PLT 138 מה זה אומר? מה עליה לעשות על מנת למנוע שטף דם ? לתשובתך אודה מאד
בבדיקות ששלחת אין ממצאים המעידים על נטיה לדמם כמו הפרעה בתפקודי קרישה או חסר בטסיות. ממליצה להתייעץ עם רופא הנשים לגבי הסיכון לדימום בלידה.
תודה דוקטור, ברצוני לחדד , כלומר מבחינתך אין בעיית קרישה? הרופאה הגניקולוגית ציינה בראש התיק שהיה אירוע דמם בלידה קודמת וכן הדגישה במרקר את התוצאה של פקטור XI ושוב תודה אני דואגת.....