בדיקת דם
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום בתי בת ה7 עברה בירור במיון בשל גסטראואנטריטיס קיבלה נוזלים ואזניל ושוחררה לאחר שיפור במצבה. במסגרת הבירור בוצעה בדיקת דם של בדיקת NEUTRO% התקבלה תוצאה 75.2% ונכתב סטיה שמאלה חשד לנוכחות גרנוליציטים צעירים. בבדיקת LYMPHO% התוצאה היתה 18.3%. MONO% יצא 6.3 אבל נכתב - חשד לבלסטים מונוציטרים. EOS% - 0. (בגיל שנה דווקא סבלה מאיאזונופיליה שהגיעה עד 33% ...) האם המחלה בבטן מסבירה את החריגות האלה בספירה? מה המשמעות של ההערות האלה והאם נדרש המשך בירור? תודה קרן
אני מומחית בהמטולוגיה של מבוגרים אך אנסה לענות על השאלה. הזיהום הבטני יכול להסביר עליה באחוז הנויטרופילים והלימפוציטים. לגבי ההערות שנכתבו (לרב זה ההערות שנכתבות ע" המחשב של המעבדה), הן דורשות בד"כ הסתכלות על משטח דם ע"י עובד מעבדה או רופא וכן חזרה על ספירת הדם. בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם רופא הילדים.