אנמיה בילדה בת 9 חודשים
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב. ילדה בת 9 חודשים,בריאה לחלוטין.בספירת דם מלפני יומיים המוגלובין 9.2, המטוקריט 30, mcv 58 וטסיות 576. האמא סובלת מאנמיה מחסר ברזל,טיפול במתן ברזל ווטמין ב 12 ללא שינוי ברמת hb.אנא ייעוצכם.
א. עליך לרשום את הספירה במלואה כדי שאפשר יהיה לבחון את סיבת האנמיה. ב. חוסר ברזל אינו תורשתי.. אבל תלסמיה כן.... ואולי זו הבעיה ??? ג. אמא שיש לה חוסר ברזל צריכה לקלב טיפול ולא להסתפק ב"הטיפול לא עזר".. אלא אם הבעיה אינה חוסר ברזל... כדאי שתרשמו את ספירת הדם של האמא במלואה. ד. הייעוץ שלי הוא לפנות לרופא הילדים שלה כמובן... מידע בנושא חוסר ברזל תמצאו באתר העזר: hematology.byethost8.com