בירור בדיקות דם
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, רציתי לדעת האם תוצאות הבדיקות מעידות על אנמיה, ומזה אומר שהבילירובין נמוך? מדובר בגבר בן 30, עם קרוהן.. האם כדאי ליטול ברזל? RBC 5.26 HGB 14.8 g/dL HCT 44.9 % MCV 85.4 fL MCH 28.1 pg MCHC 33.0 g/dL PLT 258 K/uL RDW-SD 40.2 fL RDW-CV 13.1 % PDW 13.1 fL MPV 10.9 fL P-LCR 32.5 % Bilirubin, Total 0.29 mg/dL Iron 33.2 ug/dL Ferritin 17.2 ng/mL Vitamin B12 307.1 pg/mL
א. אמנם רמת הפריטין נמוכה יחסית למצופה אצל זכר בגילך, אבל בספירה אין עדות למחסור בברזל. ב. כדאי לבחון מדוע רמת הברזל בגופך נמוכה ואם אמנם הסיבה קשורה למחלת המעי ממנה אתה סובל או שיש סיבה אחרת. ג. איני יכול להסביר לך מדוע הבילירובין נמוך. אולי זה קשור לקרוהן, אבל הנושא לא בתחומי. ד. איני נותן הוראות רפואיות בפורום ולכן האם לקחת ברזל או לא - שאל את הרופא המטפל בך.